Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam. Biedronka i Terg zwiększyły wydatki o ponad jedną trzecią (Top 10)
Po trzech kwartałach br. najwyższy wzrost wpływów z reklam zanotowały kina, telewizja i radio. Reklamodawcy zmniejszyli w tym czasie wydatki w gazetach i na outdoorze. Wśród marketerów największe wzrosty wydatków zanotowały Jeronimo Martins Polska, Terg i Polkomtel.
W okresie od stycznia do września br. reklamodawcy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych 26,4 mld zł. Było to 11,1 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).
Ponad połowa tych wydatków została ulokowana w telewizji – 13,7 mld zł. To 15,4 proc. więcej niż rok temu.
Drugim pod względem wpływów z reklam medium było radio z przychodami w kwocie 5,9 mld zł (wzrost w skali roku o 12,7 proc.). Trzecie miejsce pod tym względem zajęły magazyny. W nich reklamodawcy wydali 3,23 mld zł, o 1,2 proc. więcej niż rok temu.
Wydatki na reklamę outdoorową spadły rok do roku o 3,1 proc. - do 1,26 mld zł. Kina zarobiły 1,18 mld zł – 16,6 proc. więcej rok do roku. W gazetach ulokowano 1,01 mld zł co oznacza 2,7 proc. spadek w porównaniu do trzech kwartałów 2018 roku.
Wpływy reklamowe indooru wzrosły z kolei o 2,1 proc. - z 85,3 mln zł do 87 mln zł.
Biedronka z najwyższym wzrostem wydatków
Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta farmaceutyczna firma zwiększyła w skali roku wydatki o 7,3 proc., do 1,5 mld zł.
Pozycję wicelidera utrzymuje Lidl Polska z wydatkami w wysokości 629,9 mln zł – o 15 proc. wyższymi rok do roku. Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei Terg, który zwiększył wydatki o 33,2 proc. - do 453,4 mln zł.
Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 o największych wydatkach reklamowych najwyższy wzrost inwestycji odnotowała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe. Jej budżet na tradycyjne media wzrósł w omawianym okresie o 36 proc., do 380,5 mln zł.
Polkomtel zwiększył wydatki o 28 proc., do 373,9 mln zł. Wydatki Volkswagen Group Polska wzrosły o 22,3 proc., do 363,1 mln zł, a nakłady reklamowe USP Zdrowie - o 22 proc., do 386 mln zł.
Ferrero w tym roku wydało 18 proc. więcej niż rok temu – 446,1 mln zł. O 13,1 proc. wzrosły natomiast wydatki reklamowe Euro-Net Warszawa – do 386,3 mln zł. Z grona największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit zredukował budżet w tradycyjnych mediach – obniżył go o 3,6 proc. w skali roku, z 464,1 mln zł do 447,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam. Biedronka i Terg zwiększyły wydatki o ponad jedną trzecią (Top 10)