Kino Polska TV ze wzrostem wpływów o 13 proc., zysk netto 9 mln zł w górę
Według wstępnych danych w ub.r. Kino Polska TV w ujęciu jednostkowym osiągnęło wzrost przychodów z umów z klientami o 12 proc. do 195,34 mln zł i zysku netto z 20,59 do 26,61 mln zł.
Roczny zysk operacyjny Kino Polska TV zwiększył się z 13,02 do 21,2 mln zł.
W komunikacie firma zaznaczyła, że zwiększyła się rentowność jej wszystkich kanałów telewizyjnych. - Spośród nich najlepszy wynik finansowy osiągnął segment Kanały marki Kino Polska, dzięki istotnie wyższym wpływom ze sprzedaży reklam - opisano.
Wyliczono, że do wzrostu zyskowności przyczyniły się również rezultaty segmentów Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, wyższa rentowność segmentu Sprzedaż praw licencyjnych oraz wyższa niż rok wcześniej dywidenda od spółki zależnej Filmbox International.
Pełne sprawozdanie finansowe grupy Kino Polska TV za ub.r. zostanie opublikowane 24 marca.
Canal+ ma zgodę UOKiK na kupno właściciela Kina Polska TV
W pierwszych trzech kwartałach br. cała grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów o 20 proc. do 182,5 mln zł.
Przy wzroście kosztów operacyjnych o 6,9 proc. do 139,75 mln zł zysk EBITDA poszedł w górę z 60,66 do 82,65 mln zł, rentowność EBITDA - z 39,9 do 45,3 proc., a zysk netto - z 15,41 do 30,3 mln zł.
65,15 proc. akcji Kina Polska TV należy do SPI International. Przy kursie 14,85 zł z zamknięcia sesji w czwartek kapitalizacja firmy wynosi 294,3 mln zł.
We wrześniu ub.r. Canal+ zawarł umowę kupna 70 proc. akcji SPI International. Ustalono, że założyciel i prezes zarządu SPI International - Loni Farhi oraz Berk Uziyel - będą nadal zarządzać firmą przy wsparciu komitetu wykonawczego. Canal+ i SPI podkreślili, że będą mogli uzyskać wzajemne synergie, pozwalające na dalsze wzmocnienie ich obecności na rynkach międzynarodowych.
W połowie grudnia na transakcję zgodził się prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do finalizacji przejęcia brakuje jeszcze zgody węgierskiego organu antymonopolowego.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV ze wzrostem wpływów o 13 proc., zysk netto 9 mln zł w górę