SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolejna kara dla Vectry, operator ma zapłacić 200 tys. zł

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył na sieć Vectra kolejną karę pieniężną w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Tym razem operator ma zapłacić 200 tys. zł za zaniedbania związane z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Spółka zapowiada odwołanie.

Decyzja prezesa UKE o nałożeniu kary została wydana po przeprowadzonej kontroli w Vectrze. W jej trakcie przeanalizowano kopie umów i aneksów do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartych z użytkownikami oraz dokumentację prowadzoną przez spółkę.

Analiza tej dokumentacji wykazała liczne naruszenia przepisów Prawa Telekomunikacyjnego. Związane one były z niedopełnieniem przez operatora obowiązku uzyskania zgody osoby fizycznej na przetwarzanie danych użytkownika usług. A w szczególności numeru rachunku bankowego lub karty płatniczej, adresu korespondencyjnego użytkownika innego niż adres miejsca stałego zameldowania, a także adresu poczty elektronicznej oraz numerów telefonów kontaktowych.

- W trakcie kontroli Urząd zalecił drobne zmiany zapisów w umowie, co wdrożyliśmy w trybie natychmiastowym. W związku z powyższym nałożenie kary przyjmujemy z dużym zaskoczeniem i uważamy ją za bezzasadną. Także jej wysokość uważamy za niewspółmierną do skali problemu. Z tego względu będziemy się odwoływać od decyzji Urzędu - mówi nam Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry.

Poprzednia kara przez prezesa UKE została nałożona pod koniec grudnia ub.r. Uznał on, że sieć ma zapłacić 350 tys. zł za naruszenie w kilkunastu kategoriach obowiązków informacyjnych w stosunku do konsumentów (dowiedz się więcej). Także od tamtej decyzji operator zamierza odwołać się do sądu (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Kolejna kara dla Vectry, operator ma zapłacić 200 tys. zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
skazany na vectrę
hura! dane osobowe, bez mojej zgody, zostały przekazane przez vectrę innej firmie. nie miałem czasu kruszyć o to kopii i chodzić po sądach. cieszę się że końcu ich skontrolowano; pewnie komuś zaleźli za skórę
odpowiedź
User
WR
Niestety muszę potwierdzam niską jakość uslug Vectry. Słodka Konsultantka namówiła mnie na zmianę pakietu. Przy okazji umówiła mnie z Monterem na wymianę modemu. Musiałem się zwolnić z pracy i czekać na montera we wtorek o 15.00 w domu, bo oczywiście godziny montażu popołudniowe i wieczorne dostępne są tylko za 2 lub 3 tygodnie. Dzień wcześniej otrzymałem SMS przypomnienie, że montaż będzie we wtorek o 15.00. I tak sobie milo czekałem na montera 2 godziny. Oczywiście nie pojawił się. Żadnego telefonu, informacj z Vectry. Gdy zadzwoniłem do Vectry to konsultantka ze zdziwieniem powiedziała mi że jestem przecież umówiony na piątek nie na wtorek i nic nie może poradzi, bo jej tak "system " podpowiada. No i mnie szalg trafił. Umawiałem się na wtorek, dostałem sms z potwierdzeniem na wtorek, a panienka udowadnia mi że umówiłem się na piątek !!!!!! W celu wyjaśnienia sprawy poprosiłem o kontakt z konsultantką, która sprzedała mi usluge. Oczywiście nie było to możliwe.!!!!! Konsultantka, powiedziała mi, że sprawę mogę wyjaśnić w regionalnym biurze, bo dział sprzedazy jest ok. Z tym, że do regionalnego biura muszę udać się osobiście , nie rozmawiać telefonicznie !!!!!!! Oczywiście moja prośba o przełaczenie rozmowy na jakiegoś kierownika nie została uwzględniona. Najlepiej umówić się na następny termin, ale konsultantka nie gwarantuje, że monter raczy się pojawić - "bo wie Pan korki w miescie, montaże się przedlużają" Tak wygląda stosunek Vectry do klienta. Jak chcą coś sprzedać to są mili, ale potem obsluga jest jest tragiczna. Po prostu elementarny brak szacunku. I przestrzegam - z wszystkimi problematycznymi sprawami odsyłają osobiście do biura regionalnego. Przez telefon nic się nie zalatwi.
odpowiedź