Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek
Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu może być odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności u konsumentów.
Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawami dotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogers wynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor za ważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasło reklamowe, krój czcionki czy kształt logo.
U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorów wykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami, których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjet i Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.
W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy aby spróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Z wymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynie Cadbury.
"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na marki emocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jest świadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu na zmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnik Withers & Rogers.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek