Konkurencja lepsza niż „Duch w dom” Jedynki
Serial komediowy „Duch w dom”, emitowany w TVP 1 w środowe wieczory, miał słabsze wyniki niż propozycje emitowane w tym czasie przez TVN i TVP 2, udało mu się wygrać jedynie z filmami i serialem Polsatu. Wpływy reklamowe z produkcji wyniosły 5,5 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB Nielsen Media Research) wynika, że osiem odcinków serialu „Duch w dom” oglądało średnio 2,3 mln widzów przy udziale wynoszącym 15,66 proc. w 4+ i 12,37 proc. w komercyjnej 16-49. Najwięcej widzów (3,1 mln) zgromadził pierwszy odcinek produkcji, który nadano w wielkanocny poniedziałek o 20.20. Kolejne epizody emitowano w środy o 20.30, a przez ostatnie dwa tygodnie także o 21.30.
W czasie emisji serialu Jedynka zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym za TVN-em, który w porze nadawania produkcji pokazywał głównie „Na Wspólnej”, „W11” i „You Can Dance”, co dało mu 22,82 proc. udziału. Lepsza od TVP 1 była także Dwójka (gł. „Barwy szczęścia”, filmy fabularne; 16,04 proc). Słabiej wypadł natomiast Polsat („Świat według Kiepskich”, filmy; 14,14 proc.). W grupie komercyjnej TVP 1 była gorsza od wszystkich trzech głównych konkurentów.
Dane telemetryczne pokazują, że „Duch w dom” oglądały głównie kobiety, widzowie po 40. roku życia oraz mieszkańcy wsi. Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły 5,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Duch w dom” to serial familijny, opowiadający o rodzinie, w której życie duchy przodków, wywołując mnóstwo zamieszania. Główne role w produkcji zagrali Agnieszka Pilaszewska, Piotr Gąsowski, Marta Lipińska, Piotr Fronczewski oraz Anna Romantowska. TVP 1 nadal emituje powtórki serialu - można je oglądać w soboty o 13.40.
Widownia serialu „Duch w dom” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
05-04-2010 | 20:18 | 3 101 528 | 18,92% | 14,57% |
28-04-2010 | 20:28 | 2 609 201 | 17,51% | 13,47% |
05-05-2010 | 20:29 | 2 568 116 | 17,05% | 12,66% |
12-05-2010 | 20:29 | 2 291 873 | 15,90% | 14,28% |
19-05-2010 | 20:34 | 2 059 141 | 13,57% | 10,91% |
19-05-2010 | 21:33 | 1 741 281 | 12,56% | 9,46% |
26-05-2010 | 20:30 | 2 163 552 | 15,52% | 13,73% |
26-05-2010 | 21:25 | 1 877 719 | 13,59% | 9,75% |
2 302 867 | 15,66% | 12,37% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji produkcji
Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 3 354 564 | 22,82% | 23,10% |
TVP 2 | 2 358 631 | 16,04% | 15,88% |
TVP 1 – Duch w dom | 2 302 867 | 15,66% | 12,37% |
Polsat | 2 079 376 | 14,14% | 18,67% |
Profil widowni serialu
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 38,49% | 80 |
Kobiety | 61,51% | 119 | |
Wiek | 4-9 | 2,14% | 36 |
10-15 | 3,01% | 43 | |
16 - 19 | 1,70% | 29 | |
20 - 24 | 3,00% | 37 | |
25 - 29 | 2,97% | 33 | |
30 - 34 | 4,25% | 52 | |
35 - 39 | 6,24% | 88 | |
40 - 44 | 7,14% | 111 | |
45 - 49 | 8,72% | 122 | |
50 - 54 | 12,36% | 150 | |
55 - 59 | 11,67% | 154 | |
60+ | 36,80% | 189 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,37% | 109 |
< 50 tys. | 23,89% | 99 | |
50-100 tys. | 8,18% | 95 | |
100-200 tys. | 6,29% | 79 | |
> 200 tys. | 19,27% | 95 | |
Zawód | Top management | 6,79% | 88 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,43% | 100 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,00% | 84 | |
Emeryci | 44,55% | 179 | |
Inni | 17,22% | 53 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,63% | 112 |
Średnie | 30,95% | 104 | |
Wyższe | 12,26% | 107 | |
Inne | 5,15% | 40 |
Dołącz do dyskusji: Konkurencja lepsza niż „Duch w dom” Jedynki
Szkoda tylko, że niektórzy, świetni aktorzy w nim wystąpili, bo nic innego nie mieli do grania (pomijam tych od tańczenia...)