SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konkurs Young Creatives

Patronat nad tegoroczna edycją konkursu objął Klub Twórców Reklamy

Od 1995 r. w przeddzień każdego Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes organizowany jest konkurs dla najmłodszych adeptów sztuki reklamy. Każdy kraj jest reprezentowany przez jeden zespół złożony z dyrektora artystycznego i autora tekstów. Muszą oni znać biegle angielski, ponieważ reklamę przygotowuje się w tym właśnie języku, a podczas konkursu nie można korzystać z żadnych zewnętrznych źródeł. Powinni też doskonale panować nad oprogramowaniem komputera Macintosh, na tym, bowiem sprzęcie w ciągu jednego dnia mają przygotować konkursową reklamę. Co roku brief kreatywny powstaje we współpracy z instytutem użyteczności publicznej, a tematem jest zazwyczaj reklama społeczną. Temat jest do ostatniej chwili nie znany. Prace oceniane są przez canneńskie jury reklamy prasowej i plakatu, a laureaci nagradzani podczas festiwalowej gali. Wszystkie prace eksponowane są w kuluarach festiwalowego pałacu, a zdjęcia trzech najlepszych trafiają na rozkładówkę TIME MAGAZINE.

Aby wyjechać do Cannes, by reprezentować Polskę na organizowanym tam Konkursie Młodych Kreatywnych trzeba wziąć udział w konkursie dla najmłodszych polskich twórców reklamy, organizowanego przez Best - MP Agency - polskiego przedstawiciela Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Cannes Lions pod patronatem Klubu Twórców Reklamy działającego przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych w Polsce. W konkursie mogą brać udział dwuosobowe zespoły złożone z autora tekstów i dyrektora artystycznego, którzy do czerwca tego roku nie ukończą 28 lat oraz przeniosą nieodpłatnie prawa majątkowe do prac stworzonych w ramach konkursu na rzecz jego organizatorów. Uczestnicy konkursu muszą być zawodowo związani z reklamą. Swoje kandydatury mogą zgłaszać tylko za pośrednictwem agencji, dla której pracują.

Konkurs

1) CEL KONKURSU

a) Celem konkursu jest wyłonienie dwuosobowego zespołu, złożonego z autora tekstów i dyrektora artystycznego, który będzie reprezentował Polskę na YOUNG CREATIVES COMPETITION 2004 podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes.

2) ORGANIZATORZY

a) Organizatorem konkursu jest oficjalny przedstawiciel Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Cannes Lions w Polsce - BEST- MARKETING PROMOTION AGENCY.

3) PATRONI I SPONSORZY

a) Patronem Merytorycznym konkursu jest Klub Twórców Reklamy działający przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych SAR

b) Patronem Medialnym konkursu jest GAZETA WYBORCZA

c) Sponsorem konkursu jest firma ZEFA VISUAL MEDIA POLSKA - odpowiedzialna za udostępnione zdjęcia.

4) UCZESTNICY

a) Uczestnikami konkursu mogą być dwuosobowe zespoły złożone z autora tekstów i autora projektu graficznego zawodowo związanych z reklamą, którzy do 26 czerwca 2004 roku nie ukończą 28 roku życia (urodzeni po 26 czerwca 1976), biegle władają językiem polskim i angielskim, doskonale opanowali obsługę oprogramowania komputera Macintosh oraz przeniosą nieodpłatnie prawa majątkowe do prac stworzonych w ramach konkursu na rzecz jego organizatorów. Swoje kandydatury mogą zgłaszać JEDYNIE za pośrednictwem agencji reklamowej, w której pracują.

5) FORMA ZGŁOSZEŃ DO KONKURSU

a) Do konkursu zostaną dopuszczone zespoły zgłoszone na formularzach, do których dołączono dowód dokonania opłaty zgłoszeniowej.

b) Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 29 marca 2004 o godzinie 15.00.

c) Formularz zgłoszenia do konkursu powinien zawierać:

i) Pełną nazwę i adres zatrudniającej agencji reklamowej, fax i telefon

ii) Deklarację o pokryciu w przypadku zwycięstwa uczestnictwa zespołu w konkursie Young Creatives w Cannes poprzez wykupienie dla niego stosownej akredytacji podpisaną przez upoważnioną osobę.

iii) Imię, nazwisko, wiek uczestników konkursu (data urodzenia)

iv) Zajmowane w firmie stanowisko.

v) Imię, nazwisko, stanowisko SUPERVISORA odpowiedzialnego z ramienia Agencji oraz Organizatora za prawidłowy przebieg konkursu.

vi) Opłata zgłoszeniowa dla jednego zespołu wynosi 500 zł + 22%VAT i powinna zostać dokonana w formie przelewu na konto organizatora:

BRE Bank S.A XI F. O/W-wa 29 1140 1977 0000 5094 6000 1001 z dopiskiem YOUNG CREATIVES 2004.

vii) Wymagane jest podanie wszystkich niezbędnych danych do wystawienia faktury. Na podstawie dołączonego do zgłoszenia dowodu wpłaty w ciągu 7 dni zostanie wystawiona faktura VAT.

viii) Formularze zgłoszeniowe z dowodami opłat muszą zostać dostarczone pocztą lub przesyłką kurierską na adres: Best - Marketing Promotion Agency, ul. Obornicka 24, 02-948 Warszawa w nieprzekraczalnym terminie do 29 marca 2004 roku. godz. 17:00

6) JURY KONKURSU

a) W skład jury wchodzą jurorzy, którzy w ramach konkursu Klubu Twórców Reklamy będą oceniać prace w kategorii Reklama Print:

  • Asja Malinowska - Brain
  • Michał Majczak - PZL
  • Bartek Ignaciuk - ChukChuk
  • Paweł Heine - Lowe
  • Darek Rzatkowski - TBWA
  • Sylwia Rękawek - JWT
  • Bartek Rams - LeoBurnet
  • Wojtek Dagiel - McCann
  • Magda Bejer - BBDO
  • Jarek Wiewiórski - Soda
  • Jacek Maciejewski - Euro RSCG
  • Piotr Alchimowicz - Ogilvy
  • Józef Dutkiewicz - Cytryna

    b) Jury rozstrzyga wszelkie wątpliwości związane z interpretacją postanowień regulaminu. Rozstrzygnięcia Jury mają charakter wiążący.

    7) PRAWA AUTORSKIE

    a) Wyłącznym właścicielem praw autorskich do prac konkursowych są organizatorzy konkursu. Autorzy mogą prezentować prace konkursowe w swoich portfolio, jednak jakakolwiek publikacja lub wykorzystanie layoutów w kampaniach reklamowych wymaga zgody organizatorów konkursu.

    8) PRZEBIEG KONKURSU

    a) Konkurs odbędzie się 3 kwietnia 2004 roku (sobota) w Agencjach zgłaszających zespół do konkursu pod nadzorem Dyrektora Kreatywnego lub osoby przez niego upoważnionej - Supervisora YC 2004.

    b) W tym dniu o godz. 9.30 zostanie przedstawiony zespołom brief kreatywny przez Supervisora. Zespoły będą miały do dyspozycji "bank obrazów" dostarczony przez ZEFA VISUAL STUDIO. Przez 12 godzin zespoły mają czas na opracowanie layout'u reklamy prasowej w wersji polskiej i angielskiej wg przedstawionych założeń.

    c) Każdy zespół pracuje INDYWIDULANIE a za samodzielność wykonanych przez zespół prac odpowiada SUPERVISOR. Jedyne materiały, z których w tym czasie może korzystać zespół - to

    - dostarczony przez Organizatora bank zdjęć firmy ZEFA,

    - internetowa baza zdjęć www.zefa.pl,

    - kreatywne pomoce jak aparat cyfrowy, skaner do wskanowania szkiców i materiałów dodatkowych (np. w sytuacji, gdy do layoutu niezbędne jest zdjęcie długopisu, a w banku nie ma.)

    d) Zespół przygotowuje maximum 2 prace /wersja polska i angielska, czyli MAXIMUM cztery wydruki/

    e) Przewidywany koniec konkursu - godz. 21.30 tzn. do tej godziny są przyjmowane prace DO WYDRUKU. Po 21.30 żadne prace nie będą przyjmowane.

    f) SUPERVISOR zbiera wydrukowane prace oraz ich wersję elektroniczną, opieczętowuje i wysyła do Best - MP Agency w poniedziałek, gdzie powinny dotrzeć NAJPÓŹNIEJ do godziny 9.00.

    g) Ogłoszenie werdyktu jury odbędzie się na Gali konkursu Klubu Twórców Reklamy 26 kwietnia godz.18:00 w Teatrze Polskim.

    9) NAGRODA

    a) Zwycięski zespół wyjedzie do Cannes na YOUNG CREATIVES COMPETITION 2004. Będzie tam reprezentował Polskę w zmaganiach konkursowych z innymi zespołami z całego świata. Szczegółowe informacje ?www.canneslions.com. Wyjazd oraz opłaty z nim związane pokrywa agencja zgłaszająca zespół do konkursu.
  • Dołącz do dyskusji: Konkurs Young Creatives

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl