SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kontrowersyjna kampania reklamowa firmy Nike

Firma Nike wystartowała w RPA z nową kampania reklamową, która wkraju, uznawanym za jeden z najniebezpieczniejszych na świecie zpewnością wzbudzi liczne kontrowersje. Ukazuje ona sportowców,używających swych ciał jako broni. Zobacz spot!

Kampania zatytułowana "Tak walczę", emitowana będzie w lipcu wtelewizji i kinach, a także w formie drukowanej, na billboardachoraz w nowych mediach. Całość została stworzona przez agencjęWieden&Kennedy z Amsterdamu.

Według Wieden&Kennedy ideą kampanii było rzucenie wyzwaniamieszkańcom RPA, zwłaszcza młodym ludziom, aby w swoich codziennychzmaganiach wybrali sport a nie przemoc.

Jednakże prawdopodobnym jest, że kampania wywoła kontrowersje wkraju, którego historia naznaczona jest przemocą i powszechnymużyciem broni. RPA jest jednym z najniebezpieczniejszych krajówświata, wśród tych, które nie znajdują się w stanie wojny.Wskaźniki zabójstw z użyciem broni palnej są wyższe niż wjakimkolwiek innym państwie, nie wyłączając Kolumbii.

Reklamy ukazują serię dyscyplin sportowych. Aktywność sportowcówkoncentruje się na różnych etapach użycia broni, takich jakładowanie, celowanie i strzelanie.

Spot rozpoczyna sprinter zajmujący pozycję w bloku startowym.Towarzyszy mu charakterystyczny dźwięk przeładowywanej broni. Wnastępnych możemy zobaczyć koszykarza szykującego się do oddaniarzutu, pływaka wspinającego na palce i piłkarza zamierzającegokopnąć w piłkę.

Gdy rozbrzmiewa dźwięk wystrzału, na następuje szybka seriaobrazów, ukazujących w jaki sposób wszyscy sportowcy kończą swojeakcje. W scenie finałowej widzimy piłkarza ukazanego jako dymiącąpo wystrzale broń, z para unoszącą się z jego ciała.

Dołącz do dyskusji: Kontrowersyjna kampania reklamowa firmy Nike

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl