Kraków z nowym logo, całą identyfikację wizualną przygotuje agencja Opus B (wideo)
Władze Krakowa zaprezentowały nowy logotyp promocyjny miasta, zaprojektowany przez Dorotę Kozak. Znak będzie podstawą nowego systemu identyfikacji wizualnej miejscowości, za przygotowanie którego odpowiada agencja Opus B.
Nowe logo Krakowa ma niebiesko-białą kolorystykę. Tak jak poprzedni znak jest oparte na zarysie rynku, przy czym obecnie jest on dużo mniejszy i w środku nie ma już nazwy Cracovia.
- Ponieważ dotychczasowe logo uznaliśmy za bardzo dobry punkt wyjścia, postanowiliśmy w duchu wynikającym ze Strategii Promocji Miasta przyjętej przez Radę Miasta Krakowa w grudniu 2016 roku, poprosić autorkę naszego logo o to, by zaproponowała jego unowocześnienie, modernizację. Zależy nam na tym, aby udało się uzyskać jasny, precyzyjny i prosty komunikat trafiający do wszystkich - chcemy, aby nowy znak w połączeniu z napisem był czytelny i jednoznacznie kojarzył się z miastem Kraków - opisuje Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta.
Poprzednie logo funkcjonowało od 1997 roku, zaprojektowała je Dorota Kozak (jej pracę wybrano w konkursie), która jest też autorką nowego znaku.
Władze Krakowa przekonują, że nowy logotyp jest uproszczony i czytelniejszy niż poprzedni. Osobno będzie mogła być wykorzystywana tylko grafika z zarysem rynku i odchodzących od niego ulic, baz nazwy miasta.
- Musimy być emocjonalni, poruszać umysły, zachęcać do podejmowania pozytywnej aktywności na rzecz naszego miasta. Nowy znak graficzny to pierwszy krok, kolejnym jest zbudowanie całego systemu identyfikacji wizualnej. Logo to narzędzie komunikacji, która musi być spójna. Dlatego nowe, jedno logo, czytelne i jasne będzie teraz obowiązujące dla wszystkich instytucji miejskich. Chcemy też wyróżnić się w przestrzeni miasta, pragniemy, aby nasze wydarzenia sygnowane były jednym znakiem jasno kojarzącym się z Krakowem - dodaje Elżbieta Kantor, dyrektor wydziału promocji i turystyki Urzędu Miasta Krakowa. - Już niedługo mieszkańcy i turyści będą mogli w przestrzeni miejskiej zobaczyć nowy system identyfikacji wizualnej. Pierwsze wydarzenie, które sygnowane jest odświeżonym logotypem to kampania budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa - zapowiada.
Na przygotowanie logo władze Krakowa przeznaczyły 26 tys. zł.
Miasto w konkursie wybrało już agencję, która w oparciu o ten znak przygotuje cały system identyfikacji wizualnej. Ofertę przesłano 20 agencjom, swoje propozycje przesłało pięć, z których wybrano Opus B. Za opracowanie całego systemu identyfikacji wizualnej agencja otrzyma 92 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Kraków z nowym logo, całą identyfikację wizualną przygotuje agencja Opus B (wideo)