SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kto słucha radiowej Trójki?

Trójka jest najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową przez mężczyzn, osoby w wieku od 40 do 59 lat oraz z wykształceniem wyższym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż w II kwartale 2013 roku Trójki słuchało 60,1 proc. mężczyzn oraz 39,9 proc. kobiet.

Analizowane radio najchętniej słuchają osoby w wieku od 40 do 59 lat, którzy stanowią 44,6 proc. jej wszystkich słuchaczy.

Program 3 Polskiego Radia jest najpopularniejszą stacją wśród osób z wykształceniem wyższym (48,5 proc.).

Profil słuchacza Trójki

kwiecień 2013 : czerwiec 2013

Płeć

  mężczyźni

60,1%

  kobiety

39,9%

Kategoria wieku

  15-24 lata

11,7%

  25-39 lat

30,5%

  40-59 lat

44,6%

  60-75 lat

13,2%

Wykształcenie

  podstawowe

7,5%

  zasadnicze zawodowe

10,4%

  średnie

33,5%

  wyższe

48,5%

Wirtualnemedia.pl

N=21 035


Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Dołącz do dyskusji: Kto słucha radiowej Trójki?

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zapraszamy do reklamy
Prośba do redaktorów Trójki, którzy ostatnio wrzucali do internetu fotografie swoich płytotek. Zróbcie chociaż raz z nich użytek w swoich audycjach lub rozdajcie innym redaktorom czy słuchaczom. Wasze audycje autorskie wyglądają jakby były robione przez biurwy jakiejś zmurszałej instytucji, w myśl zasady: wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naczalstwa, nie wychylać się, robić od godz. do godz.. Więcej odwagi, bo przecież Orzeł Może, chyba, że to nie brak odwagi, a przede wszystkim kompetencji, ambicji i charyzmy.
Nie mam już nadziei na to, że któregoś dnia Trójka opublikuje dane na temat wpływów z promowania muzyki. Chętnie bym się dowiedziała, ile jest warta spora część obecnego czasu antenowego Trójki, "ekwiwalent" za stratę tych najbardziej oddanych słuchaczy.
Ostatnie 2 lata, to spadek słuchalności w największych miastach, playlista faszerowana sieczką i utworami spod skrzydeł największych wytwórni. Najbardziej szkoda mi najmłodszych słuchaczy, bo są najbardziej podatni na wciskanie kitu o tzw. misji. Zwłaszcza ci, którzy przeszli z grupy słuchaczy Radia ZET i RFM. Dostaliby szoku, ze względu na skalę, gdybyście emisje promocji utworów poprzedzali dżinglem: "Zapraszamy do reklamy".
Skończcie ten cyrk na linii oprawa muzyczna - LP3 i zacznijcie grać w paśmie dziennym, w zdrowych proporcjach, wszystkie utwory, które trafiają do zestawu. Szczególnie budząc, słuchaczy...
Jeszcze jedno: nie wierzę, że skończycie swój proceder, gdy pojawi się opłata audiowizualna. Nie zrezygnujecie z wpływów z reklam płyt, singli i wykonawców. Zresztą, nawet, gdyby to było zakazane (a powinno), to przy obecnej skali serwilizmu w stosunku do wytwórni i tak szafa będzie grać podobnie. Cnotę można stracić tylko raz.... Poza tym, waszej nowej grupie docelowej nic nie będzie przeszkadzać. Dostaniecie od niej podziękowania i lajka, nawet, gdy ogłosicie, że przestajecie nadawać.
Są dwa Programy III Polskiego Radia: Trójka nocna i trujka dzienna.
0 0
odpowiedź
User
Yogidługinogi
Jest o wiele prostsze kryterium, opisujące słuchaczy dzisiejszej trujki: osobniki z zaawansowaną lemingozą, nieco przygłuche, więc wszystko im jedno, co tam puka z głośników.
0 0
odpowiedź
User
U2
Do Yogidługonogi
Dzień bez żółci i nienawiści to dzień stracony, co?

0 0
odpowiedź