“Kuba Wojewódzki” miał 1,75 mln widzów, hitem “X Factor”
Dziesiąty sezonu programu “Kuba Wojewódzki” miał mniej widzów niż ósma edycja nadawana rok wcześniej. Talk-show nadal zapewnia TVN pozycję lidera rynku TV, a wpływy reklamowe wzrosły o milion złotych.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność dziesiątej serii talk-show "Kuba Wojewódzki" (emisja we wtorki o 22.30) wyniosła 1,75 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 19,61 proc. w grupie 4+ i 23,46 proc. w 16-49 . Największą widownię (2,14 mln) zanotował ostatni odcinek, w którym wystąpili uczestnicy “X Factora”.
Nadawana wiosną ub.r. ósma edycja programu miała tylko minimalnie więcej widzów, bo 1,78 mln oglądających, jej udział w 4+ wyniósł 19,47 proc., ale w 16-49 był zdecydowanie niższy - 21,74 proc. Z kolei pokazana jesienią ub.r. dziewiąta odsłona cieszyła się oglądalnością na poziomie 1,8 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,07 proc. i 23,57 proc.
>>> 150 mln zł przez pięć lat zarobił dla TVN Kuba Wojewódzki
W paśmie emisji "Kuby Wojewódzkiego" telewizja TVN – tak jak rok wcześniej - była liderem rynku. Na drugiej pozycji znalazła się TVP 2, pokazująca wtedy “Magazyn Expressu Reporterów” oraz filmy dokumentalne, z udziałem na poziomie 17,45 proc. Dalej uplasowały się: Polsat (“CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy fabularne; 14,52 proc.) i TVP 1 (“Mam inne zdanie”, filmy; 9,82 proc.). TVN była liderem także w grupie 16-49, a tam drugie miejsce zajął Polsat.
Reklamy emitowane wokół zakończonej właśnie edycji talk-show Wojewódzkiego przyniosły stacji w sumie 15,4 mln zł. Rok temu wpływy z reklam były niższe o 1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
>>> Ksenofobia w audycji Wojewódzkiego i Figurskiego? Posłuchaj nagrania audio
Dane telemetryczne pokazują, że program śledziły najchętniej kobiety, widzowie pomiędzy 25. a 59. rokiem życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Kolejna seria "Kuby Wojewódzkiego" znajdzie się antenie TVN jesienią br.
Widownia programu “Kuba Wojewódzki” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-03-2011 | 1 578 618 | 17,47% | 19,94% |
08-03-2011 | 1 581 230 | 18,30% | 23,13% |
15-03-2011 | 1 653 558 | 19,38% | 23,73% |
22-03-2011 | 1 576 929 | 19,70% | 23,62% |
29-03-2011 | 1 626 569 | 17,63% | 21,72% |
05-04-2011 | 1 662 331 | 17,53% | 22,51% |
12-04-2011 | 1 890 868 | 21,23% | 24,46% |
19-04-2011 | 2 029 757 | 22,55% | 25,87% |
26-04-2011 | 1 944 204 | 23,54% | 27,80% |
03-05-2011 | 1 817 262 | 19,25% | 22,66% |
10-05-2011 | 1 474 887 | 16,16% | 18,43% |
17-05-2011 | 1 388 240 | 16,47% | 20,45% |
24-05-2011 | 1 807 407 | 19,87% | 24,28% |
31-05-2011 | 1 968 982 | 21,33% | 26,15% |
07-06-2011 | 1 833 868 | 19,54% | 23,20% |
14-06-2011 | 2 141 137 | 24,08% | 27,82% |
Średnia | 1 748 246 | 19,61% | 23,46% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 1 748 246 | 19,61% | 23,46% |
TVP 2 | 1 554 296 | 17,45% | 14,14% |
Polsat | 1 293 353 | 14,52% | 16,71% |
TVP 1 | 874 578 | 9,82% | 7,74% |
Profil widowni show
Profil | TVN | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 37,70% | 78 |
Kobiety | 62,30% | 120 | |
Wiek | 4-9 | 1,11% | 19 |
10-15 | 1,95% | 29 | |
16 - 19 | 3,92% | 70 | |
20 - 24 | 5,02% | 64 | |
25 - 29 | 11,88% | 133 | |
30 - 34 | 10,77% | 130 | |
35 - 39 | 10,54% | 143 | |
40 - 44 | 9,82% | 153 | |
45 - 49 | 6,88% | 100 | |
50 - 54 | 9,68% | 120 | |
55 - 59 | 11,03% | 142 | |
60+ | 17,39% | 86 | |
Wlk. miasta | Wieś | 23,86% | 61 |
< 50 tys. | 24,13% | 100 | |
50-100 tys. | 12,43% | 145 | |
100-200 tys. | 10,11% | 125 | |
> 200 tys. | 29,47% | 146 | |
Zawód | Top management | 13,76% | 159 |
Pracownicy średniego szczebla | 23,15% | 154 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,81% | 99 | |
Emeryci | 25,45% | 99 | |
Inni | 17,83% | 58 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 39,91% | 88 |
Średnie | 38,47% | 130 | |
Wyższe | 18,55% | 148 | |
Inne | 3,06% | 24 |
Dołącz do dyskusji: “Kuba Wojewódzki” miał 1,75 mln widzów, hitem “X Factor”