„Kuba Wojewódzki” stracił 140 tys. widzów, ale wróci na wiosnę
Zakończony właśnie jesienny sezon „Kuby Wojewódzkiego” oglądało o 140 tys. widzów mniej niż serię nadawaną rok wcześniej. Stacja TVN w czasie emisji talk-show pozostała jednak zdecydowanym liderem rynku. Wpływy reklamowe wzrosły do 22 mln zł.
15. edycja talk-show „Kuba Wojewódzki” nadawana była we wtorki o 21.30 w okresie od 3 września br. do 10 grudnia br. Jej średnia oglądalność wyniosła 1,44 mln widzów, co przełożyło się na 16,35 proc. udziału w grupie 4+ i 20,10 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Program jesienią tego roku cieszył się o 140 tys. widzów mniejszą oglądalnością niż rok wcześniej. Nadawana wówczas 13. seria talk-show gromadziła średnio 1,58 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 18,94 proc. i 23,36 proc. (więcej na ten temat). Z kolei 14. edycję, którą można było śledzić wiosną br., oglądało 1,65 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,39 proc. i 23,71 proc. (dowiedz się więcej).
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
2013-09-03 | 1 586 207 | 19,92% | 22,82% |
2013-09-10 | 1 453 206 | 16,79% | 22,58% |
2013-09-17 | 1 583 034 | 17,54% | 23,50% |
2013-09-24 | 1 199 012 | 13,88% | 18,13% |
2013-10-01 | 1 370 203 | 16,10% | 20,58% |
2013-10-08 | 1 443 556 | 17,25% | 21,25% |
2013-10-15 | 1 304 074 | 13,41% | 16,25% |
2013-10-22 | 1 538 675 | 18,21% | 22,71% |
2013-10-29 | 1 406 806 | 17,37% | 21,68% |
2013-11-05 | 1 598 861 | 18,37% | 19,84% |
2013-11-12 | 1 562 778 | 17,62% | 20,30% |
2013-11-19 | 1 417 817 | 15,39% | 17,73% |
2013-11-26 | 1 397 128 | 15,61% | 19,74% |
2013-12-03 | 1 273 426 | 13,75% | 16,77% |
2013-12-10 | 1 399 500 | 15,09% | 18,38% |
średnia | 1 435 725 | 16,35% | 20,10% |
Telewizja TVN w czasie emisji „Kuby Wojewódzkiego” pozostała zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugiej pozycji z wynikiem 11,86 proc. znalazła się TVP2, emitująca wówczas „Magazyn Expressu Reporterów” oraz filmy dokumentalne z cyklu „Świat bez fikcji”. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (10,72 proc.; filmy fabularne, mecze piłki nożnej) i Polsat (8,60 proc.; gł. seriale „Kości” oraz „Zdrady”). Natomiast w grupie komercyjnej TVN także był liderem z jeszcze większą przewagą nad drugim Polsatem.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – KW | 1 435 725 | 16,35% | 20,10% |
TVP2 | 1 039 194 | 11,86% | 7,72% |
TVP1 | 939 205 | 10,72% | 9,69% |
Polsat | 753 820 | 8,60% | 9,84% |
Wpływy reklamowe z 15 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 22,3 mln zł. Nadawana w analogicznym okresie ub.r. 13. edycja przyniosła z reklam 19,6 mln zł, ale miała dwa odcinka mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Format oglądać można również w serwisie tvnplayer.pl. W tym sezonie po raz pierwszy poza pełnym odcinkiem w internecie był dostępny ciąg dalszy rozmowy, nie pokazywany już na antenie TVN (więcej na ten temat).
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników oglądalności. „Kuba Wojewódzki” jest w naszym top 10 oglądanych pozycji TVN Player. Jeśli chodzi o „Kuba Wojewódzki ciąg dalszy” to pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Chcielibyśmy kontynuować tę formułę - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN.
Kolejna seria talk-show Kuby Wojewódzkiego pojawi się w TVN wiosną 2014 roku.
Dołącz do dyskusji: „Kuba Wojewódzki” stracił 140 tys. widzów, ale wróci na wiosnę