“Kuba Wojewódzki” umocnił pozycję lidera
Kuba Wojewódzki cieszy się nieustającym zainteresowaniem widzów. W minionym sezonie talk-show prowadzony przez dziennikarza zyskał oglądających w porównaniu do jesieni ub.r. i umocnił pozycję stacji TVN jako lidera rynku telewizyjnego.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność 11. już serii “Kuby Wojewódzkiego” wyniosła 1,88 mln widzów, zaś udział stacji uplasował się na poziomie 21,99 proc. w grupie 4+ i 25,76 proc. w 16-49 .
Widownia zakończonej właśnie edycji była wyższa niż emitowanej w analogicznym okresie 9. serii programu - talk-show śledziło wtedy bowiem średnio 1,8 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 20,07 proc. i 23,57 proc. (więcej na ten temat). Z kolei wiosną br. format miał średnio 1,75 mln widzów, a jego udziały wynosiły 19,61 proc. i 23,46 proc.
Telewizja TVN była zdecydowanie najchętniej oglądaną stacją w paśmie emisji “Kuby Wojewódzkiego”. Na drugiej pozycji z wynikiem 14,27 proc. znalazła się TVP 2, emitująca wówczas końcówkę “Magazynu Expressu Reporterów” i dokumenty, trzecie miejsce zajął Polsat (13,91 proc., ”CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy), a czwarta była TVP 1 (9,73 proc., głównie filmy). W 16-49 na drugiej lokacie przed TVP 2 znalazł się Polsat.
>>> Kazik: Wojewódzkiego nikt nie traktuje poważnie
Z danych telemetrycznych wynika, że show Kuby Wojewódzkiego śledziły głównie kobiety, osoby w wieku od 25. do 59. lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy reklamowe z 13 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 16,5 mln zł. Nadawana rok wcześniej edycja przyniosła z reklam 16,3 mln zł, mimo że miała o dwa odcinki mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Kolejny sezon programu Kuby Wojewódzkiego ma się pojawić na antenie stacji wiosną 2012 roku. Od kilku dni archiwalne odcinki formatu oglądać można w serwisie tvnplayer.pl.
Widownia “Kuby Wojewódzkiego 11”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
06-09-2011 | 1 643 579 | 18,27% | 21,75% |
13-09-2011 | 1 807 853 | 23,14% | 24,81% |
20-09-2011 | 1 959 036 | 24,56% | 28,24% |
27-09-2011 | 1 737 439 | 22,79% | 26,29% |
04-10-2011 | 1 638 942 | 21,03% | 26,17% |
11-10-2011 | 1 717 829 | 18,87% | 20,56% |
18-10-2011 | 1 861 439 | 21,73% | 25,12% |
25-10-2011 | 2 194 072 | 25,52% | 32,14% |
01-11-2011 | 1 814 317 | 21,83% | 24,16% |
08-11-2011 | 1 906 701 | 22,83% | 28,19% |
15-11-2011 | 2 189 491 | 23,45% | 28,53% |
22-11-2011 | 1 955 184 | 21,22% | 24,76% |
29-11-2011 | 1 957 400 | 21,23% | 24,80% |
Średnia | 1 875 422 | 21,99% | 25,76% |
Oglądalność talk-show na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN - Kuba... | 1 875 422 | 21,99% | 25,76% |
TVP 2 | 1 204 665 | 14,27% | 9,86% |
Polsat | 1 173 926 | 13,91% | 16,24% |
TVP 1 | 821 446 | 9,73% | 8,57% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,73% | 72 |
Kobiety | 65,27% | 126 | |
Wiek | 4-9 | 0,95% | 16 |
10-15 | 2,33% | 34 | |
16 - 19 | 3,14% | 56 | |
20 - 24 | 4,81% | 61 | |
25 - 29 | 9,81% | 110 | |
30 - 34 | 11,05% | 134 | |
35 - 39 | 11,27% | 153 | |
40 - 44 | 10,15% | 158 | |
45 - 49 | 6,83% | 99 | |
50 - 54 | 8,95% | 111 | |
55 - 59 | 11,68% | 151 | |
60 | 19,01% | 94 | |
Wlk. miasta | Wieś | 24,17% | 62 |
< 50 tys. | 21,32% | 89 | |
50-100 tys. | 11,87% | 138 | |
100-200 tys. | 12,84% | 159 | |
> 200 tys. | 29,80% | 148 | |
Zawód | Top management | 13,14% | 151 |
Pracownicy średniego szczebla | 25,61% | 171 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,47% | 93 | |
Emeryci | 25,72% | 100 | |
Inni | 17,05% | 56 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 35,95% | 80 |
Średnie | 41,68% | 141 | |
Wyższe | 19,09% | 152 | |
Inne | 3,28% | 26 |
Dołącz do dyskusji: “Kuba Wojewódzki” umocnił pozycję lidera