L'Oréal Paris - case study
Akcja specjalna dla L'Oréal Paris Studio Line 'Wystylizuj Puotecka'.
Akcja specjalna dla L'Oréal Paris Studio Line
"Wystylizuj Puotecka".
Marka L'Oréal Paris Studio Line, należąca do koncernu kosmetycznego
L'Oréal Polska oferuje szeroką gamę kosmetyków do stylizacji
włosów. W skład tej linii kosmetyków wchodzą min. lakiery, pianki i
kremy modelujące. Pozwalają one osiągnąć rozmaite efekty np.
idealną gładkość włosów bądź ich maksymalną objętość, ekstremalną
trwałość bądź elastyczne utrwalenie. Są to kosmetyki nie tylko
ułatwiające stylizacje włosów, ale również pozwalające na stworzeni
własnego, oryginalnego stylu.
Kalendarium: Kampania "Wystylizuj Puotecka" trwała
od 05.05.08 do 06.07.08.
Autorzy kampanii "Wystylizuj Puotecka": Pracownia
Kreatywna "TIME 100%" działająca w strukturach Biura Reklamy TIME
SA. Odpowiada ona za tworzenie i realizację projektów sponsorskich,
w które angażują się stacje radiowe z portfolio Grupy.
Akcja została stworzona przy udziale domu mediowego ZenithOptimedia
oraz agencji interaktywnej INSIGNIA.
Cele:
- Zaprezentowanie szerokiej gamy produktów do stylizujących włosów przez pryzmat efektu, jaki pozwalają osiągnąć.
- Dotarcie do grupy celowej, którą stanowili trendsetterzy. Dla nich styl, wygląd i wizerunek to kategorie niezmiernie istotne. Są wybredni i wybiórczo korzystają z mediów, niechętnie angażują się w działania promocyjne i reklamowe wymagające od jakiejkolwiek aktywności.
- Wzmocnienie wizerunku marki L'Oréal Paris Studio Line jako nowoczesnej, wielkomiejskiej i podążającej za trendami.
Założenia kampanii:
Zaprojektowanie aktywności z użyciem radia i internetu, która:
- zagwarantuje duży zasięg i dotarcie do grupy celowej,
- przekona grupę celową do aktywnego uczestnictwa w akcji,
- zrealizuje powyższe cele.
Narzędzia wykorzystane w kampanii:
Z założeń tych wyłoniła się spójna koncepcja akcji , w której w
każdym elemencie kluczową role odgrywał DJ Puoteck. W innowacyjny
sposób, w całości został oddany do dyspozycji słuchaczy.
- Internet. Stworzenie specjalnego interaktywnego studia - Studio
Line (www.studioline.eska.pl)
umożliwiło zaangażowanie internautów w akcje. Ich zadaniem było
wystylizowanie DJ-a Puotecka za pomocą kosmetyków L'Oréal Paris
Studio Line. Uczestnicy zabawy wybierali fryzurę bazową, kolor
włosów oraz kosmetyki, pozwalające osiągnąć zamierzony efekt.
Wielokrotne stylizowanie sprawiło, że internauci utrwalili sobie
możliwości, jakie niesie cała gama produktów. Zamieszczona na
stronie galeria wykonanych stylizacji, dodatkowo podkreśliła
wszystkie możliwości płynące z użycia kosmetyków.
- Radio. Kampania odbyła się na antenie radia ESKA, w programie
ESKA Live Rmx. Ze stworzonych stylizacji DJ Puoteck, prowadzący
ESKA Live Rmx, wybierał najciekawsze. Każdą z nich czekał
ostateczny test na antenie. Wejścia konkursowe stanowiły
przedłużenie aktywności internetowej. DJ sprawdzał czy tak
wystylizowany dostanie się do mekki muzyki klubowej, klubu Ministry
of Sound w Londynie. (Ministry of Sound (MOS) jest londyńskim
klubem nocnym i wytwórnią muzyczną znajdującą się w Elephant and
Castle, Southwark, South London.) Jeśli udało się DJ owi Puoteckowi
przejść selekcje, autor stylizacji wygrywał nagrodę główną i sam
mógł wejść do wymarzonego klubu. Pozostali "styliści" otrzymywali
zestawy kosmetyków L'Oréal Paris Studio Line do dalszych ćwiczeń
swoich umiejętności.
- Event. W sumie dziewięciu zwycięzców z osobami towarzyszącymi w towarzystwie DJ-a Puotecka przeżyli niezapomnianą noc w Ministry of Sound. Na miejscu, przed imprezą styliści L'Oréal Paris Studio Line poddali indywidualnej stylizacji każdego ze zwycięzców.
Efekty:
- Dotarcie do potencjalnych Klientów Loréal Paris Studio Line.
- Kampania osiągnęła bardzo szeroki zasięg w grupie docelowej. Dzięki działaniom antenowym ponad milion potencjalnych użytkowników zapoznało się z produktami L'Oréal Paris Studio Line. Dowiedzieli się oni jakie efekty i możliwości daje ich zastosowanie.
- Zaangażowanie grupy celowej w akcje.
Stworzenie specjalnego interaktywnego studia - Studio Line umożliwiło zaangażowanie internautów w akcje. W sumie wykonanych zostało 6125 stylizacji a liczba odsłon serwisu wyniosła 300 tys. - Wzmocnienie wizerunku marki L'Oréal Paris Studio Line jako nowoczesnej, wielkomiejskiej i podążającej za trendami.
Dołącz do dyskusji: L'Oréal Paris - case study