SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Plus500 sponsorem głównym Legii Warszawa, Fortuna na tyle koszulek

Internetowa platforma finansowa Plus500 została sponsorem głównym klubu piłkarskiego Legia Warszawa. Zastępuje firmę bukmacherską Fortuna, która teraz będzie eksponowana na tyle koszulek Legii.

fot. Legia Warszawafot. Legia Warszawa

W ramach współpracy od początku sezonu 2020/2021 logo Plus500 będzie widniało na froncie koszulek Legii Warszawa. Umowę podpisano na dwa lata z możliwością przedłużenia o kolejny rok. Nie podano wartości kontraktu.

- Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z tak wyjątkowym klubem, jakim jest Legia Warszawa. Kontynuujemy w ten sposób nasze zaangażowanie we wspieranie profesjonalnego sportu i sponsoring najwyższej klasy mistrzowskich klubów na całym świecie. Współpraca z Legią pomoże nam konsekwentnie wzmacniać międzynarodową rozpoznawalność marki Plus500, a także zwiększy znajomość naszej firmy wśród klientów w Polsce, która jest dla nas ważnym rynkiem o dużym potencjale - komentuje David Zruia, prezes Plus500.

- Bardzo się cieszę, że Plus500 jako międzynarodowa instytucja działająca na globalnym rynku finansowym, dostrzegła potencjał marketingowy Legii jako najbardziej utytułowanego klubu oraz najsilniejszej polskiej marki sportowej i zdecydowała się wspólnie z nami budować swoją pozycję w naszym rejonie Europy. Plus500 jest nie tylko liderem swojego rynku, ale jako główny sponsor Atletico Madryt jest także doświadczonym partnerem piłki nożnej na najwyższym europejskim poziomie. Tym bardziej jestem dumny z naszej współpracy, która dowodzi, że pozycja oraz sukcesy Legii zostały docenione w skali międzynarodowej - stwierdził Dariusz Mioduski, prezes i właściciel Legii Warszawa.

Plus500 to notowany na londyńskiej giełdzie broker zarządzający internetową platformą dla klientów indywidualnych do międzynarodowego handlu kontraktami CFD. Firma w ponad 50 krajach oferuje przeszło 2,5 tys. różnych instrumentów finansowych, w tym akcje, indeksy, towary, opcje, fundusze ETF, waluty obce i kryptowaluty. Plus500 od początku 2015 roku jest głównym sponsorem hiszpańskiego klubu piłkarskiego Atletico Madryt, a w czerwcu br. zaczęło podobną współpracę ze szwajcarskim klubem BSC Young Boys.

Logo Fortuny na tyle koszulek zamiast Królewskiego

Poprzednio przez kilka lat sponsorem głównym Legii Warszawa była firma bukmacherska Fortuna, na początku ub.r. umowę przedłużono o trzy lata.

Obecnie Fortuna będzie oficjalnym sponsorem klubu, a jej logo znajdzie się na tyle koszulek, zastępując tam znaczek piwa Królewskiego, który z kolei zostanie przeniesiony na rękawki. - Bardzo doceniamy współpracę z naszymi wieloletnimi i sprawdzonymi partnerami, tym bardziej cieszę się, że wspólnie znaleźliśmy rozwiązania, które pozwolą nam na istotne zwiększenie przychodów sponsoringowych Legii. Traktuje to jako kolejny przykład zaangażowania i lojalności wobec Klubu, za co gorąco dziękuję. Pozyskanie nowego, działającego w globalnej skali sponsora to potwierdzenie, że Legia rozwija się nie tylko sportowo i organizacyjnie, ale także marketingowo, co jest naszym wspólnym sukcesem - dodał Dariusz Mioduski.

Jak informowaliśmy niedawno, w ub.r. Fortuna osiągnęła wzrost przychodów o 21,5 proc. do 2,1 mld zł oraz zysku netto z 57,85 do 74,5 mln zł zysku netto. Wskutek epidemii koronawirusa prognozuje, że w br. przychody zmaleją o 37 proc. Spółka zawiesiła działania marketingowe, zdecydowała o zamknięciu 56 nierentownych punktów sprzedaży.

Legia Warszawa to zdecydowanie najbogatszy i najbardziej utytułowany w ostatnich latach klub piłkarski w Polsce. W minionych ośmiu latach sześć razy zdobywała mistrzostwo (zwyciężyła w ostatnim sezonie) i cztery razy Puchar Polski. Jesienią 2016 roku jako pierwszy polski klub po 20 latach przerwy awansowała do fazy grupowej Ligi Mistrzów, natomiast przez kolejne trzy sezony nie dostała się do fazy grupowe Ligi Mistrzów ani Ligi Europy.

Przełożyło się to na wyniki finansowe klubu - w sezonie 2018/2019 Legia zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 16,1 proc. do 92,65 mln zł oraz 29,8 mln zł straty netto (wobec 44,1 mln zł rok wcześniej). Zmalały przychody z biletów i karnetów, praw telewizyjnych i od sponsorów, a wzrosły z najmu. Klub mocno ograniczył wydatki na wynagrodzenia, a jego finanse poprawiły nieco dotacja i sprzedaż Sebastiana Szymańskiego.

Legia tak jak wszystkie kluby PKO BP Ekstraklasy od roku korzysta na wyższym kontrakcie z Canal+ Polska i Telewizją Polską dotyczącym transmisji tych rozgrywek. Za zeszły sezon Ekstraklasa z tytułu tej umowy i swoich kontraktów sponsorskich wypłaciła klubom 225 mln zł, z czego 31,3 mln zł otrzymała Legia.

Nowy sezon PKO BP Ekstraklasy rusza w najbliższy piątek, Legia zagra też w eliminacjach Ligi Mistrzów.

Dołącz do dyskusji: Plus500 sponsorem głównym Legii Warszawa, Fortuna na tyle koszulek

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rupi
500+
odpowiedź
User
wawa
wyrzucone w błoto pieniadze
odpowiedź
User
MAX
Prosze prosze nawet oni się załapali tylko ciekawe za co
odpowiedź