Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła do 3,5 mln. 81 mln zł zysku netto
Cyfrowy Polsat zanotował w II kwartale br. wzrost przychodów, ale spadek zysku netto. Liczba klientów platformy spadła do 3,5 mln zł.
Z raportu finansowego spółki wynika, że przychody Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2013 r. wyniosły 735,9 mln zł, podczas gdy w II kwartale ub.r. wynosiły 714 mln zł. Analitycy szacowali, że przychody będą na poziomie 732,4 mln zł
Zysk netto Cyfrowego Polsatu w okresie od kwietnia do czerwca br. wyniósł z kolei 80,7 mln zł wobec 99,5 mln zł rok wcześniej. Okazał się on też gorszy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 86,7 mln zł. Z kolei wskaźnik EBITDA wyniósł 257,3 mln zł, co oznacza spadek o 4,7 proc.
Przychody spółki z reklamy i sponsoringu zmalały o 4,9 proc., do 226,6 mln zł, co wynikało głównie -- jak podano w raporcie - “z gorszej koniunktury na rynku reklamy”. Cyfrowy Polsat poinformował, że wartość rynku reklamy i sponsoringu w II kwartale spadła o 5,4 proc. i wyniosła 987 mln zł,
W całym I półroczu przychody Cyfrowego Polsatu ukształtowały się na poziomie 1,43 mld zł, zysk netto wyniósł 175,9 mln zł, a EBITDA - 502,6 mln zł.
Na koniec czerwca br. platforma miała 3,546 mln abonentów telewizji i było to o 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Z pakietu Familijnego korzystało 2,720 mln abonentów, co oznacza spadek w ujęciu rocznym o 31 tys. Z kolei z pakietu Mini (w tym TV Mobilnej) korzystało 825 tys. abonentów, czyli o 22 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów internetu w ciągu roku wzrosła o 88,6 tys. do 187,6 tys.
Wskaźnik odpływu abonentów (churn) w okresie zakończonym 30 czerwca br. wyniósł 8,8 proc. wobec 9,2 proc. rok wcześniej. Z kolei średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu (ARPU) wzrósł o 3,4 proc. do 40,1 zł w II kwartale 2013 r. z 38,8 zł w II kwartale ub.r.
Dołącz do dyskusji: Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła do 3,5 mln. 81 mln zł zysku netto