Lidl skrytykowany za wykorzystanie kolorów z własnego logo. Internautom skojarzyły się z Ukrainą
Sieć dyskontów Lidl została skrytykowana przez część internautów za wykorzystanie w poście na Facebooku grafiki w kolorach niebieskim i żółtym. Komentujący uznali to za nawiązanie do flagi ukraińskiej. Tymczasem niebieski i żółty to także kolory z logotypu Lidla.
Kilka dni temu na profilu Lidl Polska na Facebooku umieszczono post z dwoma ekranami telefonów - jeden kojarzy się z komórkami sprzed 20 lat, drugi ze smartfonami używanymi obecnie. Na obu pokazano dialogi, w których mama prosi o kupienie mleka. W wersji sprzed 20 lat użytkownik odpowiada: "Tak, jasne!", w wersji współczesnej pyta, jakie mleko kupić.
Okazuje się, że dla niektórych użytkowników profilu grafika okazała się zbyt kontrowersyjna. Powodem było wykorzystaniem w niej kolorów żółtego i niebieskiego, czyli barw będących także na fladze Ukrainy. - Może przeniesiecie się do ua jak tak wam się podobają te kolory… Tu jest Polska, świętujecie podobno 20lecie w Polsce więc przypominam, kolory Polski są biało-czerwone - napisał jeden z użytkowników. - Może jeszcze papier toaletowy zróbcie. Wszędzie Ukraina. A gdzie jest Polska? - dodał inny.
- W odpowiedzi na niektóre komentarze internautów, pod postem z okazji jubileuszu 20-lecia naszej sieci, informowaliśmy o tym, że kolor niebieski i żółty to część identyfikacji wizualnej naszej marki, o czym świadczy m.in. logo Lidl Polska. Naszą intencją podczas tworzenia tego posta było wyłącznie odwołanie się do kolorystyki, którą dotychczas używaliśmy w naszej komunikacji marketingowej - mówi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications i CSR w Lidl Polska.
Specjalna kampania z okazji 20-lecia Lidla
Post jest częścią jubileuszowej kampanii Lidl Polska pod hasłem „Lidl. 20 lat wszystkiego najlepszego!”. Akcja jest realizowana pomocą specjalnego brandingu w sklepach, okolicznościowych koszulek pracowników oraz spotów reklamowych w telewizji. Lidl też stworzy sześć murali w pięciu największych miastach Polski, a także wyemitowany zostanie dodatkowy odcinek „Kuchni Lidla” oraz podcastu „Dobry temat”, który jest prowadzony przez Karola Okrasę.
Za kampanię odpowiada agencja GPD. Firma współpracuje z Lidlem od 12 lat, prowadząc działania z zakresu ATL, BTL i digitalu.
Sieć Lidl ma blisko 800 sklepów w całej Polsce.
Dołącz do dyskusji: Lidl skrytykowany za wykorzystanie kolorów z własnego logo. Internautom skojarzyły się z Ukrainą