Canal+ rozsyła do klientów „ważną informację” o zmianie regulaminu
Subskrybenci serwisu streamingowego Canal+ online otrzymują e-maila pod tytułem „Ważna informacja od Canal+ Polska”. Firma informuje, że od 1 stycznia 2023 zacznie obowiązywać nowy regulamin. Zmiany są związane m.in. z wejściem w życie unijnej dyrektywy.
Na początku wiadomości Canal+ tłumaczy podstawę prawną zmian.
- Canal+ Polska S.A. z siedzibą w Warszawie informuje, że w związku z wejściem w życie od 1 stycznia 2023 r. ustawy z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, która implementuje do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (Dz. Urz. UE L 136 z 22.05.2019, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 305 z 26.11.2019, str. 60) oraz dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, zmieniającej rozporządzenie (UE) 2017/2394 oraz dyrektywę 2009/22/WE oraz uchylającej dyrektywę 1999/44/WE (Dz. Urz. UE L 136 z 22.05.2019, str. 28 oraz Dz. Urz. UE L 305 z 26.11.2019, str. 63), od 1 stycznia 2023 r. obowiązywać będzie nowy Regulamin Serwisu Canal+ („Regulamin”). Wynika to z potrzeby dostosowania Regulaminu do nowych przepisów, o których mowa powyżej. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami – apeluje nadawca.
Firma zapewnia, że zmiana regulaminu nie będzie miała znaczącego wpływu na ofertę programową.
- Wejście w życie nowego Regulaminu nie wpływa na usługi, z których obecnie korzystasz, w tym w szczególności nie zmieniają się ani ceny Twoich usług, ani pakiety/opcje dodatkowe, z których korzystasz w ramach Canal+ online. Nowy Regulamin obowiązuje od pierwszego odnowienia subskrypcji usług, które nastąpi po 1 stycznia 2023 roku. Do tego czasu obowiązuje regulamin dotychczasowy. Jeżeli nie akceptujesz nowego Regulaminu, możesz zrezygnować z odnowienia subskrypcji usług, które miałoby nastąpić po 1 stycznia 2023 roku - pisze Canal+.
Co zmieni się w regulaminie?
W porównaniu z regulaminem rozesłanym subskrybentom latem 2020 roku, w nowym pojawiły się dodatkowe punkty. Wynika z nich, że jeżeli usługodawca nie dostarczył usługi, klient wzywa do jej dostarczenia, a nadal nie jest ona świadczona, to klient może odstąpić od umowy. Może tak się też stać, jeśli usługa nie została dostarcza w terminie, który miał istotne znaczenie dla klienta. Taki zapis można łączyć z transmisjami sportowymi na żywo. Użytkownicy streamingu chcą obejrzeć dany mecz na żywo, a nie po jego zakończeniu, jak czasami zdarzało się w serwisie Viaplay. Aktywacja usługi Canal+ online musi nastąpić w ciągu 12 godzin od zawarcia umowy, o czym nadawca nie informował w regulaminie sprzed 2 lat. Usługodawca musi też teraz informować klienta o aktualizacjach serwisu i aplikacji z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli użytkownik nie zainstaluje aktualizacji na czas, Canal+ nie ponosi konsekwencji za problemy techniczne.
W regulaminie pojawia się też punkt dotyczący zmiany usług. Canal+ zastrzega sobie prawo do zmiany usługi (kanałów telewizyjnych lub treści na żądanie) z powodu utraty uprawnień do rozprowadzania danych produkcji, ich niskiej oglądalność, niedostatecznej jakości technicznej, fuzji lub przejęcia spółek z udziałem usługodawcy powodującej reorganizację jego działalności, zmiany w przepisach prawa, zmiany liczby użytkowników korzystających z serwisu, zmian nazw handlowych lub norm technicznych albo po prostu działania siły wyższej. Canal+ musi poinformować z wyprzedzeniem o zmianach. 2 lata temu takie zapisy znajdowały się w punkcie o zmianie regulaminu.
Zobacz także: Canal+ zacieśnia współpracę z Polsatem. „Epoka kanałów na wyłączność dobiega końca”
Canal+ nie podaje liczby abonentów
Grupa Canal+ w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku odnotowała wzrost przychodów o 1 proc. w porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2021 roku. Przychody wyniosły 4,292 mld euro. Za taki wynik odpowiada m.in. wzrost zapotrzebowania na płatną telewizję w rozwijających się krajach, gdzie coraz więcej inwestuje Canal+.
Mniej optymistycznie wyglądały już wyniki finansowe w III kwartale. Canal+ Group o 3,3 proc. w porównaniu z III kwartałem ub.r. Wówczas wyniosły 1,467 mld euro, a teraz 1,419 mld euro. Na francuskim rynku przychody Canal+ Group w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 1,3 proc., a na zagranicznych rynkach o 6,3 proc. W III kwartale we Francji spadły o 3,5 proc., natomiast na pozostałych rynkach wzrosły o 1,5 proc. Nie podano danych odnośnie liczby abonentów i subskrybentów. Pod koniec I półrocza br. firma informowała, że ma ich 23,9 mln. Ostatnie dane z Polski pochodzą sprzed roku, kiedy Canal+ miał 2,7 mln klientów.
Dołącz do dyskusji: Canal+ rozsyła do klientów „ważną informację” o zmianie regulaminu