SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lody Ekipa mogą zniknąć z rynku? Krakowski biznesmen próbuje zastrzec nazwę w Urzędzie Patentowym

Krakowski przedsiębiorca-lodziarz Roman Hodurek złożył wniosek do Urzędu Patentowego o zastrzeżenie nazwy Lody Ekipa. Na razie ani influencerzy z Ekipy Friza, ani firma Koral, nie złożyły sprzeciwu do wniosku - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

Lody Ekipy Koral / fot. materiały prasoweLody Ekipy Koral / fot. materiały prasowe

W biuletynie Urzędu Patentowego z 16 sierpnia znalazł się wniosek Romana Hodurka, krakowskiego przedsiębiorcy, prowadzącego z rodziną biznes związany z produkcją i sprzedażą lodów. Biznesmen wniósł o rejestrację znaku słownego "Lody Ekipa". Hodurek chce zastrzec tę nazwę w odniesieniu m.in. do lodów, sorbetów, lizaków mrożonych, jogurtów mrożonych czy mrożonych ciast i tortów jogurtowych. 

Nazwa Lody Ekipa utrzyma się na rynku?

Jeśli Urząd Patentowy zatwierdzi wniosek Romana Hodurka, zakazane będzie sprzedawanie produktów o nazwie "Lody Ekipa" w sklepach ani hurtowniach, Co więcej, nie będzie można ich promować w Internecie i social mediach, w telewizji, prasie i radiu. Dodatkowo zabronione może być wykorzystywanie nazwy w programach lojalnościowych, motywacyjnych i promocyjnych.

W praktyce oznaczałoby to potężny cios dla Ekipy Friza oraz firmy Koral, która od marca tego roku razem z grupą z Karolem "Frizem" Wiśniewskim na czele sprzedaje smakołyki nazwane właśnie "Lody Ekipa".

- Od momentu publikacji w Biuletynie Urzędu Patentowego wniosek przez 3 miesiące czeka na wpływ ewentualnych sprzeciwów. Do chwili obecnej nie wpłynął żaden sprzeciw - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl w czwartek rzecznik Urzędu Patentowego RP Adam Taukert.

Szef marketingu firmy Koral odmówił wypowiedzi portalowi Wirtualnemedia.pl, tłumacząc się urlopem.

Przedstawiciele Ekipy Friza do momentu publikacji tekstu nie odpowiedzieli na pytania portalu Wirtualnemedia.pl o to, czy wiedzą o wniosku Romana Hodurka oraz czy zastrzegli prawnie znaki towarowe związane z lodami sprzedawanymi pod swoją marką z Koralem.

Lody Koral Ekipa to według danych Centrum Monitorowania Rynku nowy lider rankingu najpopularniejszych lodów sezonu 2021 wśród lodów na patyku dla dzieci.

Przedstawiciele Ekipy Friza 18 sierpnia wysłali wniosek do European Union Intellectual Property Office, chcąc prawnie zastrzec znak "Ekipa". Udało im się zabezpieczyć prawa do charakterystyczną literę "E" ze swojej nazwy.

Lody Korala i Ekipy hitem sprzedaży

Lody Ekipy Friza, produkowane przez Koral, trafiły do sklepów w marcu tego roku I z miejsca stały się hitem sprzedażowym. Media pisały, że pierwsza partia wyprzedała się w zaledwie jeden dzień. Koral postanowił uruchomić dodatkową linię produkcyjną, mogącą wytworzyć aż milion lodów Ekipy na dobę.

- Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji - mówił Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.

Szef marketingu Koral mówił portalowi Wirtualnemedia.pl, że sukces lodów tkwi w silnym brandzie Ekipy.

- Od początku wiedzieliśmy, że chcemy pracować z Ekipą, bo tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego - utrzymywać doskonałe liczby wyświetleń na YouTube, docierać do milionów fanów na Instagramie, stworzyć własną linię ubrań i wypromować ją z takim sukcesem. No i oczywiście być na ustach całej Polski - od magazynu Forbes, przez program Kuby Wojewódzkiego, do setek fanpage’y i rozmów na ulicy. Dla mnie są na ten moment absolutnym numerem jeden i tylko z nimi mogliśmy związać najlepszą markę lodów w Polsce - mówił nam Piotr Gąsiorowski.

Po sukcesie lodów, Ekipa Friza ma już w planach kolejne produkty sygnowane swoją marką. We współpracy z firmą Herlitz powstanie linia zeszytów i teczek szkolnych.

 - Bardzo cieszymy się, że zaczynamy współpracę z Ekipą, tak popularną wśród naszej grupy docelowej - mówi Jacek Pobłocki, head of marketing firmy Herlitz. - Produkty przygotowane w ramach wspólnej kolekcji Herlitz/ Ekipa doskonale uzupełniają nasze portfolio. Jesteśmy przekonani, że przygotowane propozycje spodobają się naszym klientom i będą doskonałym wyborem na sezon Back to School 2021 i kolejne miesiące - podkreśla.

Niebawem w sprzedaży pojawią się napoje oparte na wizerunku grupy youtuberów Ekipa i marce lodów Koral. Umowę dotyczącą ich produkcji z Ekipa Holding i PPL Koral podpisała spółka Krynica Vitamin, spodziewa się, że pierwsze zamówienie będzie opiewać na ok. 7 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Lody Ekipa mogą zniknąć z rynku? Krakowski biznesmen próbuje zastrzec nazwę w Urzędzie Patentowym

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adamo023
Tylko o co chodzi - z artykułu nie wynika jaki jest powód wniosku tego biznesmena. Nie bronię Ekipy, bo sam fenomenu nie pojmuję, ale nie bardzo wiadomo o co chodzi z tym wnioskiem.
odpowiedź
User
Seba
O jakim fenomenie mówisz?
W większości to artykuły sponsorowane
odpowiedź
User
vlad
"tylko oni w tej chwili potrafią stworzyć coś tak wyjątkowego". Pora umierać...

odpowiedź