LPP oczekuje wzrostu marży brutto na sprzedaży w IV kwartale 2009r.
Spółka odzieżowa LPP oczekuje wzrostu marży brutto na sprzedażydopiero w IV kwartale 2009 r., dzięki lepszej cenie dolara iniższej cenie nabycia towarów od dostawców, poinformował wiceprezesi dyrektor finansowy Dariusz Pachla na konferencji w poniedziałek.
"Mam nadzieję, że marże będą mogły wzrosnąć, bo cena dolaraspadła i dodatkowo udało nam się uzgodnić obniżenie cen produktówod dostawców" - powiedział Pachla.
Według prognoz spółki nie ma szans na mniejszy spadek marży IIIkwartale br. Spowodowane jest to okresem wyprzedaży kolekcjiletniej, w którym spółka zawsze obniża marżę na produktach.
"Należy pamiętać, że lipiec i sierpień to czas wyprzedaży, więc niesądzę, aby III kwartał wykazał poprawę. W mojej opinii utrzyma sięsłaby trend marży" - tłumaczył wiceprezes.
Spółka poinformowała również, że nie widzi poprawy na rynku inie można jeszcze powiedzieć, że kryzys dobiegł końca.
"Nie widać poprawy w popycie konsumenckim. Dzisiejsza sytuacjana rynku to kontynuacja trendu z początku roku. Klienci kupująmniej. Nie można ogłosić końca kryzysu przynajmniej w naszejbranży" - powiedział Pachla.
LPP miało 22,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanegoakcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 52,77mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły953,95 mln zł wobec 697,79 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: LPP oczekuje wzrostu marży brutto na sprzedaży w IV kwartale 2009r.