Łukasz Wejchert wprowadza do Polski serwis podarunkowy Wrapp
Łukasz Wejchert współpracuje przy wprowadzeniu na polski rynek usługi Wrapp. Pozwala ona przesyłać znajomym prezenty w oparciu o serwis i aplikacje mobilne zintegrowane z Facebookiem.
Wrapp to nowa usługa, która dzięki prostej integracji z Facebookiem umożliwia przesyłanie znajomym i rodzinie kart podarunkowych czołowych marek. Wrapp dostarcza wskazanej osobie wirtualną kartę podarunkową, którą można zamienić w sklepie na odpowiedni produkt po okazaniu jej na wyświetlaczu smartfona.
Aplikacja mobilna Wrapp jest dostępna w App Store i w Google Play. Można też z niej skorzystać na stronie wrapp.com.
Usługa została uruchomiona w listopadzie ub.r. w Szwecji, a obecnie jest dostępna również w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Norwegii. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy prawie 250 tys. użytkowników Wrapp podarowało swoim znajomym na Facebooku ponad 1,7 mln darmowych kart upominkowych, które można realizować w sklepach ok. 70 partnerów handlowych w Stanach Zjednoczonych i Europie.
W styczniu br. firma Wrapp pozyskała 10,5 mln dolarów w wyniku sprzedaży obligacji spółkom Atomico i Greylock Partners. W rezultacie do jej zarządu dołączyli Niklas Zennström, twórca Skype’a, oraz Reid Hoffman, założyciel LinkedIn.
Obecnie Wrapp jest przygotowywana do uruchomienia w Polsce, przy czym współpracuje Łukasz Wejchert, były prezes Onetu i wiceprezes Grupy TVN. - Portale społecznościowe to często modele biznesowe, które charakteryzuje dość ryzykowna strategia oparta w głównej mierze na generowaniu liczby użytkowników. Zadaniem takich projektów jak Wrapp jest przełożenie popularności serwisów i trendów społecznościowych w realny efekt biznesowy, czyli sprzedaż - opisuje Wejchert. - Współpracujemy z Łukaszem już od sześciu lat i nie zdecydowałbym się na wejście na polski rynek bez jego wsparcia i doradztwa - przyznaje Hjalmar Winbladh, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Wrapp.
Wrapp to kolejny projekt mobilny, w który angażuje się Łukasz Wejchert po odejściu z Onetu i TVN. Niedawno założył firmę Dirlango, do której ściągnął z Onetu szefa działu mobile Stefana Nowaka (więcej na ten temat), a wcześniej zainwestował w aplikację iTaxi (przeczytaj o tym więcej).
Wejchert będzie doradzał w opracowaniu strategii rozwoju Wrapp na polskim rynku oraz wspierał budowanie relacji z głównymi partnerami. Dodatkowo poprzez firmę Dirlango zamierza zainwestować we Wrapp na poziomie globalnym.
Rozwojem Wrapp na polskim rynku bezpośrednio zajmuje się Thomas Krotkiewski, założyciel agencji marketingowej Spook.pl i były dyrektor Grey Worldwide. Obecnie trwa budowa struktur sprzedaży i biura w Polsce. Rozpoczęto także rozmowy z potencjalnymi partnerami handlowymi. - Nasi partnerzy przekonują się, że przeciętna wartość sprzedaży, którą generuje Wrapp, stanowi średnio pięciokrotną równowartość kosztu, jaki ponosi sprzedawca, przekazując użytkownikom aplikacji darmową kartę upominkową - przekonuje Krotkiewski.
W Polsce Wrapp ma zostać uruchomiona jesienią br. W najbliższym czasie usługa jest też szykowania do startu w Japonii, Kanadzie i we Włoszech.
Dołącz do dyskusji: Łukasz Wejchert wprowadza do Polski serwis podarunkowy Wrapp