LVMH kupił Tiffany za 16,2 mld dolarów
Francuski koncern LVMH, właściciel m.in. luksusowej marki Louis Vuitton kupił za 16,2 mld dolarów (14,7 mld euro) firmę jubilerską Tiffany. To największe przejęcie w grupie należącej do Bernarda Arnaulta.
LVMH i Tiffany we wspólnym oświadczeniu poinformowały, że osiągnęły ostateczne porozumienie w sprawie nabycia Tiffany przez LVMH po cenie 135 dol. za akcję w gotówce. Transakcja wycenia Tiffany na około 14,7 miliarda euro lub 16,2 miliarda dolarów.
- Mamy ambicję, aby błyszczeć tą kultową marką z całą starannością i determinacją, które udało nam się wdrożyć w przypadku wszystkich wszystkich domów, które dołączyły do nas w całej naszej historii - powiedział Bernard Arnault, cytowany w oświadczeniu. Tiffany to dla jego firma o wyjątkowym dziedzictwie i pozycji na światowym rynku biżuterii szlachetnej.
Przejęcie Tiffany przez LVMH ma wzmocnić pozycję nowego właściciela marki jubilerskiej w biżuterii i dodatkowo zwiększyć jej obecność w USA.
Pierwsze informacje o negocjacjach między firmami Tiffany i LVMH pojawiły się w październiku br.
Szef LVMH Bernard Arnault przyznał wówczas , że prowadzi wstępne negocjacje z Tiffany na temat przejęcia producenta biżuterii. Proponuje 120 dolarów za akcję, co daje wycenę na poziomie 14,5 mld dolarów. Jednak jak podaje CNN, przytaczając opinię analityka firmy Cowen, za tę cenę transakcja może nie dojść do skutku.
Zdaniem ekspertów, amerykańską firmę mógł próbować przejąć również Richemont, właściciel Cartiera. LVMH musiał zatem zaproponować cenę około 160 dolarów za akcję, by kupić firmę.
W górę akcje Tiffany&Co.
Inwestorzy zareagowali entuzjazmem na propozycję przejęcia Tiffany&Co. Wyceny firmy poszybowały o ponad 30 proc. do prawie 130 dolarów za akcję. W tym samym czasie na paryskiej giełdzie akcje LVMH niemal nie drgnęły.
Do koncernu LVMH, obok Louis Vuitton, należą też m.in. Givenchy, Marc Jacobs, Kenzo, Dior, Fendi, Bulgari. W portfolio koncernu są także luksusowe marki alkoholi (szampany Moët & Chandon, Dom Pérignon, koniak Hennessy, wódka Belvedere), zegarków i biżuterii (Chaumet, Zenith, Fred) czy sieć drogerii Sephora. Louis Vuitton jest najcenniejszą marką luksusową na świeci. Według rankingu BrandZ jej wartość to 47,2 mld dolarów. Cały segment dóbr luksusowych jest najszybciej rosnącym w całym zestawieniu najcenniejszych marek świata.
Grupa Bernarda Arnaulta miała w roku budżetowym 2018 rekordową sprzedaż w wysokości 46,8 miliarda euro, a zysk netto wyniósł 6,4 miliarda, przy marży operacyjnej wynoszącej 21,4 proc.
Z kolei słynna nowojorska marka jubilerska, założona w 1837 roku, od lat szukała sposobu na unowocześnienie swojego wizerunku i przyciągnięcie młodszej klienteli. Osiągnęła obrót w wysokości 4,4 miliarda dol. w roku podatkowym zakończonym 31 lipca, co stanowi wzrost o 6,5 proc.
LVMH ma obecnie 75 salonów - domów LVH oraz ponad 4,5 tys. butików na świecie, zatrudnia 156 tys. osób.
Dołącz do dyskusji: LVMH kupił Tiffany za 16,2 mld dolarów