„M jak miłość” dalej hitem TVP2. Serial śledzi 6,5 mln widzów
„M jak miłość” w sezonie 2015/2016 ogląda średnio 6,54 mln osób, o 120 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Pomimo tego spadku produkcja daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego. Najchętniej oglądany odcinek serialu w tym sezonie zgromadził 7,07 mln widzów.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 22 marca 2016 roku wyniosła 6,54 mln osób. Przełożyło się to na 39,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 33,26 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 9 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 7,07 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „M jak miłość”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
09-11-2015 |
7 068 919 |
41,64% |
24-11-2015 |
7 012 339 |
42,41% |
01-02-2016 |
6 991 302 |
42,70% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 120 tys. widzów, choć minimalnie wzrósł udział serialu w grupie komercyjnej. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 24 marca 2015 roku) produkcję śledziło średnio 6,66 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 40,21 proc. oraz 33,02 proc. udziału.
TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal jest bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajmuje Polsat, który emituje wtedy gł. filmy fabularne oraz program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” i osiąga tylko 11,32 proc. udziału. Trzecia jest TVP1 (różne audycje, m.in.: filmy fabularne; 6,56 proc.), a czwarty - TVN (paradokument „Ten moment” i serial „Singielka”; 4,96 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej trzeci jest TVN, który wypada nieco lepiej od Jedynki.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 - M jak miłość |
6 540 823 |
39,65% |
33,26% |
Polsat |
1 867 476 |
11,32% |
15,88% |
TVP1 |
1 082 953 |
6,56% |
6,00% |
TVN |
818 836 |
4,96% |
6,14% |
Przypomnijmy, że Telewizja Polska przedłużyła niedawno umowę na produkcję „M jak miłość”. Realizowany przez spółkę MTL MaxFilm serial widzowie Dwójki będą mogli oglądać co najmniej do końca roku, a jego budżet nie zostanie zmniejszony (dowiedz się więcej).
Dodajmy, że w lutym br. udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 8,61 proc.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” dalej hitem TVP2. Serial śledzi 6,5 mln widzów