„M jak miłość” nie traci widzów i bije konkurencję. Prawie 95 mln zł z reklam
„M jak miłość” w zakończonym sezonie oglądało średnio 6,73 mln widzów, czyli niemal tyle samo osób, ile rok wcześniej. Produkcja dała TVP2 pozycję bezkonkurencyjnego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 94,35 mln zł.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 3 września 2013 roku do 10 czerwca 2014 roku wyniosła 6,73 mln osób. Przełożyło się to na 41,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 36,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
>>> „M jak miłość” i „Barwy szczęścia” na czele oglądalności telenowel
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 1 kwietnia br. Przed telewizorami zgromadził on 7,53 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „M jak miłość”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
01-04-2014 | 7 527 267 | 44,70% |
11-02-2014 | 7 483 623 | 43,26% |
10-02-2014 | 7 398 519 | 44,25% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia „M jak miłość” praktycznie się nie zmieniła. Wówczas serial śledziło 6,75 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 42,50 proc. oraz 37,41 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego hitu była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego, a kolejna stacja w tym czasie miała o 4,96 mln widzów mniej. Był to Polsat, który emitował wtedy filmy fabularne w paśmie „Mega Hit” i „Hell’s Kitchen”, co przełożyło się na 11 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. „W11- Wydział Śledczy”; 10,86 proc.), a czwarta - TVP1 („Teatr Telewizji”, „Transporter”, „Chicago Fire”, mecze piłki nożnej, „Downton Abbey”, wielkie testy Jedynki oraz widowisko „Święta z Jedynką”; 5,79 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 - M jak miłość | 6 733 132 | 41,90% | 36,05% |
Polsat | 1 768 072 | 11,00% | 15,16% |
TVN | 1 744 507 | 10,86% | 9,87% |
TVP1 | 929 695 | 5,79% | 5,15% |
Wpływy reklamowe z odcinków serialu pokazanych w analizowanym okresie wyniosły 94,35 mln zł. W analogicznym okresie były one wyższe - uplasowały się na poziomie 112,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.
Nowe odcinki serialu widzowie zobaczą jesienią tego roku.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” nie traci widzów i bije konkurencję. Prawie 95 mln zł z reklam