Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” z największym spadkiem
W maju 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Grazia” i „Flesz”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w maju 2014 roku wyniosła 267 063 egz. W porównaniu do maja 2013 roku była ona niższa o 19,54 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 23,68 proc. i średni wynik na poziomie 207 996 egz. W maju ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł.
Na podium znalazła się jeszcze „Gala” (Burda International Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 11,09 proc. do 173 188 egz. Zarówno w maju br., jak i w maju ub.r., jedno wydanie „Gali” miało normalną cenę 4,99 zł, a jedno ukazało się w promocyjnej cenie 0,99 zł.
Z kolei największy spadek, wynoszący 35,53 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w maju 2014 roku uplasował się na poziomie 79 065 egz. Maj br. to był ostatni miesiąc, w którym tym magazynem kierowała Anna Zaleska. N przełomie maja i czerwca nową naczelną "Grazii" została Anna Janicka (więcej na ten temat).
ZKDP |
maj |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
376 008 |
267 130 |
267 063 |
452 400 |
332 004 |
331 937 |
Show |
297 449 |
207 996 |
207 996 |
407 428 |
272 541 |
272 541 |
Gala (dwutygodnik) |
289 426 |
173 238 |
173 188 |
302 397 |
194 851 |
194 801 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
219 560 |
140 633 |
140 149 |
303 972 |
193 214 |
192 730 |
Viva |
240 465 |
135 811 |
135 311 |
248 548 |
159 516 |
159 366 |
Grazia |
137 471 |
79 215 |
79 065 |
232 170 |
122 795 |
122 645 |
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (aż o 278,85 proc.) pochwalić się mogła „Gala”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Grazia” - było to 29,41 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
376 008 |
267 130 |
267 063 |
386 258 |
272 479 |
272 412 |
Show |
297 449 |
207 996 |
207 996 |
309 969 |
206 477 |
206 477 |
Gala (dwutygodnik) |
289 426 |
173 238 |
173 188 |
121 482 |
45 764 |
45 714 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
219 560 |
140 633 |
140 149 |
233 173 |
147 521 |
147 037 |
Viva |
240 465 |
135 811 |
135 311 |
236 584 |
146 610 |
146 460 |
Grazia |
137 471 |
79 215 |
79 065 |
183 272 |
112 163 |
112 013 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” z największym spadkiem