SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mały wpływ internetu na decyzje zakupowe

Internet jest często wykorzystywanym narzędziem przy podejmowaniu decyzji o zakupie danego produktu, ale jego wpływ jest tutaj mały w porównaniu ze znajomymi czy samymi sprzedawcami.

Taki wniosek wypływa z raportu organizacji Pew Internet and American Life Project, która badała zachowanie konsumentów przy kupowaniu muzyki, telefonów komórkowych i domów. Rola internetu okazała się tutaj pośrednia - informuje serwis MediaPost Publications.

Okazało się, że tylko 10 procent konsumentów kupujących nieruchomości i 7 procent kupujących telefony komórkowe wskazało na internet jako narzędzie mające główny wpływ na ich decyzje. Również niewielki odsetek - 22 procent kupujących muzykę i 12 procent nabywców komórek - przeprowadziło swoją transakcję przez internet.

Z badania Pew wynika, że internet nie jest też główną metodą dowiadywania się o muzyce. 83 procent respondentów stwierdziło, że najnowsze informacje na temat artystów czerpie z radia, telewizji lub filmu, 63 procent od rodziny i znajomych, a 56 procent z sieci. Istotniejszą rolę internet odgrywa po kupieniu muzyki: blisko 40 procent nabywców odwiedza witrynę danego wykonawcy, 28 procent szuka online występów na żywo, a 26 procent kieruje się na blogi lub witryny o tematyce muzycznej.

Pew oparła swój raport na telefonicznych wywiadach przeprowadzonych przez firmę Princeton Survey Research Associates International w okresie od 3 sierpnia do 5 września ubiegłego roku. W badaniu udział wzięło 2400 dorosłych osób, w tym 1684 użytkowników internetu.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Mały wpływ internetu na decyzje zakupowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl