Marcin Wolski: szopka noworoczna wróci do TVP1, „Wiadomości” powtarzają dowcipy z „W tyle wizji”
Dyrektor TVP2 Marcin Wolski zapowiedział, że współtworzona przez niego szopka noworoczna w najbliższą noc sylwestrową zostanie pokazana w TVP1. Zdaniem Wolskiego wiele tematów z „W tyle wizji” jest omawianych w „Wiadomościach” TVP1.
Szopki noworoczne tworzone przez Marcina Wolskiego były emitowane w TVP od 1989 do 2009 roku. Potem zaczęła je pokazywać Telewizja Republika, pierwszy raz w 2013 roku.
W rozmowie z Wirtualną Polską Wolski zapowiedział, że w tegoroczną noc sylwestrową jego szopkę wyemituje TVP1, a jednym z bohaterów będzie Jarosław Kaczyński. - Mogę zdradzić, że nowa szopka będzie bliższa dziennikowi telewizyjnemu Jacka Fedorowicza. Będą to lekko zmodyfikowani, ale prawdziwy politycy - stwierdził. - Za rok chciałbym jeszcze zrobić szopkę w konwencji Shreka - w grafice komputerowej, ale odtwarzając charakterystyczne ruchy konkretnych osób - zapowiedział.
Dyrektor TVP2 przyznał, że od kiedy w lipcu br. objął tę funkcję zgłosiło się do niego wielu - jak to określił „zasłużonych kombatantów”, którzy chcieliby prowadzić w stacji autorskie projekty. Za to Janusz Rewiński, o którego programie Marcin Wolski mówił już pod koniec lipca, czeka z podpisaniem umowy do rozstrzygnięcia konkursu Rady Mediów Narodowych na prezesa TVP. - Powiedział mi, że w niepewny interes nie będzie się angażował. On chce, aby ktoś, kto podpisze z nim kontrakt, następnego dnia nie zniknął z TVP, bo mu się już to zdarzyło - wyjaśnił Wolski.
Szef TVP2 jest współtwórcą i jednym z prowadzących emitowanego od kwietnia br. w TVP Info programu „W tyle wizji”, który z początkiem tego tygodnia został wydłużony o drugą część. Zdaniem Wolskiego sporo tematów z tego programu trafia potem do „Wiadomości” TVP. - Powtarzają nasze dowcipy bądź wynalezione przez nas materiały, ale już nieśmiesznie. Podkradają nam rodzynki - opisał. Zaznaczył jednak, że wynika to z faktu, że programy informacyjne stają się coraz bardziej komentatorskie.
W ostatnich dniach „Wiadomości” informując dwukrotnie o tym, że dyskusję Adama Michnika z Mateuszem Kijowskim w Brukseli prowadziła Dorota Wellman, przedstawiły ją jako bohaterkę reklam niemieckiej sieci sklepów. Firma Lidl Polska zapewniła, że nie zamierza zerwać współpracy z dziennikarką TVN z uwagi na jej zaangażowanie w protesty przeciw zakazowi aborcji.
Marcin Wolski stwierdził, że nie określiłby Wellman jako ambasadorki reklamowej niemieckich sklepów, ale był zdumiony, że dziennikarka prowadzi dyskusję z udziałem lidera ruchu opozycyjnego. Przypomniał, że prezes Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich Krzysztof Skowroński był mocno krytykowany, po tym jak cztery lata temu poprowadził konferencję PiS-u odbywającą się w siedzibie SDP. - Chwalę Pana Boga, że programy informacyjne - czyli „Panorama” - są w TVP2 poza moją jurysdykcją - przyznał Wolski.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. średnia oglądalność TVP2 wynosiła 501,6 tys. widzów, a udział stacji w rynku telewizyjnym - 8,55 proc.
Dołącz do dyskusji: Marcin Wolski: szopka noworoczna wróci do TVP1, „Wiadomości” powtarzają dowcipy z „W tyle wizji”
Dlaczego cofać się tyko o 20 lat w ramówce? Może coś z lat 70.?