Marketing religijny w ujęciu kreatywnym Euro RSCG Warsaw
Agencja reklamowa Euro RSCG Warsaw przygotowała pierwsze w Polsce projekty layoutów reklamowych ilustrujących ideę spowiedzi wielkanocnej
Projekty zostały przygotowane na prośbę Gazety Wyborczej oraz zaprezentowane w ostatnim wydaniu weekendowym gazety (7-8 maja br. Tematem projektów było postawione pytanie - "Jak mogłaby wyglądać reklama spowiedzi wielkanocnej, gdyby polski Kościół chciał skorzystać z usług profesjonalnej agencji?"
Agencja zaprezentowała 2 podejścia, jedno utrzymane w stylistyce poważnej, natomiast drugie w ujęciu żartobliwym. Koncept kreatywny pierwszego projektu pod hasłem - "Ciężko Ci? Wyspowiadaj się przed Wielkanocą" przedstawia ciężar grzechu ujęty w symbolice kamieni przygniatających sumienie.
Koncept drugiego projektu agencji pod hasłem -"Czyste sumienie - 0,00 zł" utrzymany jest w stylistyce standardowych projektów reklam produktów z hipermarketów. Tym sposobem layout przedstawia w krzywym zwierciadle obraz czystego sumienia, które prezentuje się podobnie jak promocja cenowa reklamowanych produktów. Projekt ten odnosi się do sytuacji, które od dawna są widoczne w polskich hipermarketach, gdzie okres przedświąteczny staje się najlepszą okazją do zaplanowania zakupów i skorzystania z najnowszych promocji konsumenckich, a nie służy kontemplacji i wyciszeniu wewnętrznemu.
"Gdy zwrócono się do nas z prośbą o przygotowanie layoutów, pomyśleliśmy, że mamy szansę uczestniczyć w czymś absolutnie pionierskim. Trochę tylko obawialiśmy się, czy nie naruszymy jakiegoś sacrum, czy nie obrazimy czyichś uczuć. Mówienie o czymś tak duchowym i osobistym jak spowiedź, za pomocą narzędzi komunikacji reklamowej, to naprawdę trudny orzech do zgryzienia. W kraju, w którym ponad 90% mieszkańców deklaruje wiarę katolicką, łatwo jest przekroczyć barierę, poza którą ciekawy eksperyment staje się niesmacznym żartem. - mówi Katarzyna Dragovic, dyrektor kreatywny Euro RSCG.
Dołącz do dyskusji: Marketing religijny w ujęciu kreatywnym Euro RSCG Warsaw