Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce
Agencja Kamodus opublikowała raport 'Kosmetyki w Mediach', ukazujący obecność produktów kosmetycznych w wysokonakładowych, kolorowych czasopismach konsumenckich w drugim półroczu 2006 roku.
Z każdego miesiąca od lipca do grudnia przeanalizowanych zostało 50 czasopism (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych – najbardziej prestiżowych i o najwyższych nakładach). Uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów.
Celem raportu jest dostarczenie firmom z branży kosmetycznej jak najszerszej wiedzy o aktywności medialnej wszystkich marek konkurencyjnych.
L’Oreal, Nivea, Dr Irena Eris/Lirene, Avon, Vichy – to piątka najbardziej aktywnych marketingowo marek kosmetycznych na łamach mediów kolorowych w drugim półroczu 2006 roku. Zdecydowanym liderem była marka L’Oreal, uzyskując wskaźnik 900 reklam i wzmianek dziennikarskich. Marka Nivea to zwycięzca statystyki pod względem opublikowanych reklam (174).
Tabela 1: Liczba reklam i informacji PR (ze zdjęciami) na temat poszczególnych marek w 50 wybranych czasopismach (marki, które uzyskały 200 i więcej wzmianek)
Marka lub producent |
Liczba informacji PR |
Liczba reklam |
Suma przekazów |
L'Oreal |
765 |
135 |
900 |
Nivea |
441 |
174 |
615 |
Dr Irena Eris/Lirene |
417 |
62 |
479 |
Avon |
375 |
85 |
460 |
Vichy |
243 |
143 |
386 |
Oriflame |
359 |
20 |
379 |
Soraya |
307 |
30 |
337 |
Oceanic/AA |
290 |
25 |
315 |
Dior |
286 |
21 |
307 |
Dove |
152 |
135 |
287 |
Garnier |
194 |
83 |
277 |
Eveline |
224 |
22 |
246 |
Lancome |
223 |
22 |
245 |
Wella |
192 |
52 |
244 |
Ziaja |
172 |
59 |
231 |
Maybelline |
223 |
3 |
226 |
Sephora |
206 |
15 |
221 |
Chanel |
200 |
21 |
221 |
Farmona |
211 |
5 |
216 |
La Roche-Posay |
197 |
3 |
200 |
Spośród polskich firm w pierwszej dziesiątce najsilniej obecnych „medialnie” marek kosmetycznych znalazły Dr Irena Eris/Lirene (479 publikacji) oraz Oceanic/AA (315). W drugiej dziesiątce pojawiły się natomiast, Eveline (246) oraz Ziaja (231) i Farmona (217).
Ogółem informacje PR i reklamy zamieściło w wybranych mediach w minionym półroczu 676 marek kosmetycznych. Pojawiły się 17962 przekazy, co daje średnią 27 publikacji i reklam na markę. 205 marek uzyskało zaledwie po jednej wzmiance w mediach.
Jeszcze większa przewaga L’Oreal nad innymi firmami rysuje się po uwzględnieniu wyników wszystkim marek koncernu (w tym: Cacharel, Garnier, Helena Rubinstein, Lancome, Kerastase, La Roche-Posay, Maybelline, Vichy, Viktor&Rolf). Łącznie, w zakresie publikacji PR, jest to wynik ponad 3-krotnie wyższy (2176) niż w przypadku najbliższych konkurentów: Louis Vuitton (654 – m.in. Dior, Givenchy, Guerlain), Procter&Gamble (572 – m.in. Wella, Max Factor, Olay, Pantene Pro-V), Coty (556 – m.in. Astor, Rimmel, Adidas, Esprit), Beiersdorf (480 – m.in. Nivea, La Prairie), Dr Irena Eris (433 – m.in. Eris, Lirene, Pharmaceris).
Dołącz do dyskusji: Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce