„MasterChef” ogląda 1,21 mln widzów. TVN wiceliderem w 16-49
Średnia oglądalność początku dziesiątej edycji „MasterChefa” wynosi 1,21 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 220 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji jest trzeci w rynku w 4+ i drugi w 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Dziesiąta seria „MasterChefa” nadawana jest w TVN w niedziele o godz. 20.00, począwszy od 5 września br. (nową serię zainaugurował odcinek specjalny na 10-lecie programu, od 12 września oglądać można standardowe odcinki). Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program w jesiennej ramówce (do 19 września) gromadzi średnio 1,21 mln widzów, co przekłada się na 8,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 9,69 proc. w grupie 16-59 i 14,44 proc. wśród kobiet w wieku od 25 do 49 lat mieszkających w miastach.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Widownia programu wyraźnie rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy śledziło 925 tys. osób, drugi - 1,26 mln, a trzeci - 1,46 mln.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 220 tys. widzów. Dziewiątą serię „MasterChefa” po trzech odcinkach śledziło 1,43 mln osób, co przełożyło się na 9,90 proc. udziału w grupie 4+, 13,61 proc. w grupie 16-49 i 11,82 proc. w grupie 16-59.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 10” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas gł. „Kabaret na żywo”, co daje mu 12,48 proc. udziału. Druga jest TVP1 (gł. prognoza pogody, „Wojenne dziewczyny” i „Rolnik szuka żony”; 11,06 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (gł. „Postaw na milion” i filmy fabularne; 7,82 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN zajmuje miejsce drugie.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 7,49 proc.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” ogląda 1,21 mln widzów. TVN wiceliderem w 16-49