SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak sobie radzi Max w Polsce? Szef streamingu w TVN WBD o starcie platformy

Podczas debaty portalu Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, group vice president - streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce był pytany o debiut serwisu Max, który zastąpił HBO Max. Stwierdził, że platforma radzi sobie znakomicie, a menadżerowie firmy z innych krajów są zaskoczeni wynikami filmu „Sami swoi. Początek”. 

11 czerwca w Polsce zadebiutował serwis streamingowy Max. Zastąpił HBO Max, ale w jego ofercie są nie tylko treści związane z HBO, ale także z TVN, Discovery i Playerem. W ostatnich dniach wśród najpopularniejszych seriali i programów znalazły się: nowe sezony „Rodu smoka” i „Skazanej”, a także „Chyłka”, „Kuchenne rewolucje”, „Klara”, „Kuba wojewódzki”, „Pati, „Odwróceni”, „Hotel Paradise Extra” i „Uśmiechnięci przyjaciele”. Wśród filmów prym wiodą z kolei „Sami swoi. Początek”, „Diuna. Część druga”, „Teściowie 2”, „Wszystko ze mną ok?”, „Niebezpieczni dżentelmeni”, „Fucking Bornholm”, „Scooby Doo i meksykański potwór”, „40 lat minęło”, „Creed III” i „Teściowie”.

Pytania o ewentualny sukces „Samych swoich” w Holandii

Jak sobie radzi Max po tygodniu działalności? Maciej Gozdowski, group vice president - streaming w Warner Bros. Discovery w Polsce, został o to spytany podczas konferencji „Technologiczna rewolucja w mediach” portalu Wirtualnemedia.pl 

- Znakomicie. Chyba nikt się nie spodziewał innej odpowiedzi. To będzie widać zresztą. Nawet przed chwilą patrzyłem jak sobie radzi i radzi sobie dokładnie, tak jak chcieliśmy, żeby sobie radził. Mix contentu lokalnego i globalnego jest po prostu genialny. Wczoraj musiałem opowiadać swoim kolegom z regionu co to jest za film „Sami swoi”, dlaczego w statystykach jest tak wysoko. Nie było to łatwe. Jeszcze trudniejsza była odpowiedź na pytanie czy ten content potrafi podróżować i czy „Sami swoi” w Holandii” też oglądaliby się. Absolutnie to jest sukces. Przed nami jeszcze w najbliższych tygodniach Igrzyska Olimpijskie. Ja jestem przekonany, że nie tylko z perspektywy biznesowej, ale też użytkownika to właściwy kierunek i to będzie sukces, bo zagregowaliśmy w jednym miejscu kilka kohort, które są spragnione contentu różnego – odpowiedział Gozdowski. Zdradził również, że pakiet z reklamami w Max jest zaskakująco popularny.



TVN Warner Bros. Discovery chce, żeby docelowo do Max przenieśli się wszyscy użytkownicy szukający premierowych treści, a Player ma się skupić na darmowych formatach. To AVoD, czyli wideo na żądanie z reklamami i FAST, bezpłatne kanały streamingowe z reklamami, oferujące najczęściej starsze i lubiane kiedyś produkcje. Użytkownicy Playera są zachęcani do skorzystania z promocyjnego dostępu do Max. Za pakiet Standardowy do stycznia 2025 roku mogą płacić 25 zł zamiast 29,99 zł. Ilu użytkowników Playera skorzystało z Max? - Nie mogę zdradzić cyfr, ale jest duża grupa klientów, która korzysta już z Maxa. Myślę, że będzie ich jeszcze więcej w najbliższych miesiącach – stwierdził Gozdowski.

Max w naszym kraju to de facto fuzja HBO Max i Playera. Mamy więc do czynienia z agregacją treści od większej liczby podmiotów. Proces ten ostatnio przyspieszył w Stanach Zjednoczonych. Latem ma tam pojawić się oferta łącząca Max, Disney+ i Hulu. Jesienią zadebiutuje z kolei poświęcony sportowi serwis streamingowy od The Walt Disney Company, Warner Bros Discovery i Fox Corporation.

- Ja myślę, że to jest naturalny kierunek rozwoju. Obserwujemy to w różnych branżach. Łączenie, agregacja jest naturalnym elementem rozwoju. Kiedy zaczyna być dużo usług, one zaczynają być rozdrobnione, w którymś momencie ktoś skupia się na tym, żeby je zoptymalizować. Zarówno po stronie użytkownika, żeby zoptymalizować do jednej subskrypcji czy kilku subskrypcji, ale też po stronie biznesu. Zoptymalizować pewne procesy i marketing. Ten kierunek jest na pewno kierunkiem, w którym będzie rynek zmierzał. Oczywiście bardzo wiele przykładów idzie ze Stanów Zjednoczonych. To, co wydarzyło się w kontekście wspólnego pakietu sportowego w USA, jest dobrym kierunkiem. Czy tak stanie się w tym roku w Polsce? Nie sądzę. W perspektywie 10 lat na pewno – komentował menadżer TVN Warner Bros. Discovery.

Obszerne relacje z konferencji portalu Wirtualnemedia.pl już w poniedziałek. 

Pakiety i ceny Max

W przypadku subskrypcji bezpośredniej (przez Max) Pakiet Podstawowy ma zawierać reklamy i kosztować 19,99 zł miesięcznie lub 199 zł rocznie. Pakiet Standardowy nie będzie zawierał reklam, pozwoli na pobranie do 30 tytułów. Jego koszt to 29,99 zł miesięcznie lub 299 zł rocznie. Oba tańsze pakiety pozwalają na oglądanie treści Full HD. 49,99 zł miesięcznie lub 499 zł rocznie ma kosztować Pakiet Premium. Dzięki niemu będzie można pobrać do 100 tytułów i oglądać wybrane produkcje w 4K/Dolby Atmos. Za 20 zł miesięcznie będzie można dokupić paczkę Kanały TV i Sport (ponad 25 kanałów telewizyjnych). Nie będzie ona dostępna za pośrednictwem dostawców płatnej telewizji.

W przypadku operatorów można jednak liczyć na pewne oszczędności. Abonenci Polsat Box, którzy wykupywali HBO Max do końca okresu zobowiązania będą mogli korzystać z Pakietu Premium bez zmiany ceny. Pozostali mają taką możliwość do 31 stycznia 2025 roku. Analogiczne zasady obowiązują w Canal+, ale w przypadku drugiej grupy Pakiet Premium będzie działał do końca września br. Do tego samego dnia za 4K nie trzeba dopłacać w Vectrze. W Play klienci z okresem zobowiązania, otrzymają dostęp do Premium.  Ten operator także zapowiada, że po jakimś czasie abonenci bez zobowiązania, zostaną przeniesieni do pakietu Standardowego.

Max działa na telewizorach i przystawkach z systemem operacyjnym Android TV 5.1 lub nowszym (także Google TV). To m.in. sprzęty Sony, Xiaomi, TCL, MiBox, Chromecast z Google TV. Z platformy można skorzystać także na telewizorach Samsung (modele od 2016 roku z systemem Tizen), LG (WebOS 3.5 i nowszy), odtwarzaczach Apple TV (z tvOS 14 lub nowszym), Amazon Fire Tv, konsolach PlayStation 5/4, Xbox Series S/X, Xbox One, telefonach, tabletach i na przeglądarkach internetowych komputerów.

Dołącz do dyskusji: Jak sobie radzi Max w Polsce? Szef streamingu w TVN WBD o starcie platformy

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tpp
Jak to nikt się nie spodziewał innej odpowiedzi?

Nowa platforma MAX słabo radzi sobie!

Dla widzów treści TVN nie są wartością dodaną tylko śmieciową zapchaj dziurą.

Nawet pod względem technicznym nie daliście rady, choćby oznaczenie klasyfikacyjne i jakościowe materiałów nie jest jednolite!
Musicie to dopracować. Nie macie odwagi wydzielić katalog z treściami 4K UHD, jego brak jest zamierzony!

Ogólnie to tylko podwyżka ceny.
odpowiedź
User
nic44
nachalnie się reklamują ktoś niechce a oni nachama chcą wciskać ktoś kto nie chce oglądać tak jest w moim przypatku jest to denerwujące tyle razy im się dziękuje a do nich to nie dociera wstyd
odpowiedź
User
Det
Prosimy i liczby zamiast pijarowej gadki szmatki.
odpowiedź