SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„The Impact Will Be Real” – Meta rusza z promocją metawersum w Europie

Koncern Meta rozpoczął w Europie kampanię promującą środowisko metawersum w wybranych krajach. Przy okazji firma zapowiada, że budowany przez nią wirtualny świat pomoże w rozwoju wielu dziedzin gospodarki, i odmieni rozwój ludzkiej cywilizacji.

Fot. Meta Fot. Meta

Metawersum to idea, która od dłuższego czasu jest oczkiem w głowie koncernu Meta, i jego szefa Marka Zuckerberga. Teraz firma zapowiedziała na blogu, że rozpoczyna nową kampanię w Europie, aby pokazać potencjalny społeczny i ekonomiczny wpływ metawersji na naukę, rozrywkę i gospodarkę.

Realny wpływ na świat

Według Mety, metawersja może przynieść realne korzyści, które dopiero zaczynamy sobie wyobrażać, jak na przykład chirurg ćwiczący operację wirtualnie, czy studenci podróżujący do starożytnego Rzymu, aby badać jego historię.

Zgodnie z zapowiedzią, metawersja nie będzie własnością jednej firmy. Meta współpracuje z decydentami, ekspertami i partnerami przemysłowymi, aby wprowadzić projekt w życie.

Czytaj także: Meta z pierwszym spadkiem wpływów i bez jednej trzeciej zysku. 12 proc. mniej z reklam w Europie

- Metaverse zmieni sposób, w jaki ludzie się łączą, firmy rozwijają, a twórcy zarabiają na życie, przynosząc lepsze doświadczenia społeczne niż cokolwiek, co istnieje obecnie w sieci – zaznaczono w wpisie. - Nasza nowa kampania „The Impact Will Be Real” będzie prowadzona w wielu krajach europejskich. i da ludziom pierwsze spojrzenie na to, jakie mogą być te korzyści. Na przykład, w metawersji będziemy mogli uczyć się w 3D - ożywiając naukę architektury, historii czy nawet podstawowej geometrii w sposób, w jaki nie mogą tego zrobić tablice i płaskie ekrany. Istnieją również nieskończone możliwości szkolenia pracowników służby zdrowia - od praktyki chirurgicznej w środowisku wirtualnym, po szkolenie osób udzielających pierwszej pomocy bez narażania ich na niebezpieczne sytuacje.

Zdaniem Mety, metaverse może mieć również realny wpływ na europejską gospodarkę cyfrową. W białej księdze przygotowanej dla Meta przez Analysis Group szacuje się, że jeśli adopcja metawersum w Europie miałaby rosnąć podobnie jak technologia mobilna, to po dekadzie mogłaby się wiązać z wkładem 440 mld dol. do regionalnego PKB.

- Podczas gdy rzeczywistość wirtualna jest już obecna i ma rzeczywisty wpływ, wiele z tego, co przewidujemy dla metawersji, jest jeszcze o dekadę odległe i wymaga współpracy między branżami oraz z ekspertami, naukowcami, społeczeństwem obywatelskim, rządami i organami regulacyjnymi, aby osiągnąć właściwy efekt – zaznacza Meta. - Rozpoczynamy te rozmowy wcześnie i mamy nadzieję, że kampania pomoże zainicjować dalsze rozmowy i współpracę między branżami i ekspertami w Europie i poza nią.

Czytaj także: Odchodzi szefowa Tindera. Koniec marzeń o metawersum

Dołącz do dyskusji: „The Impact Will Be Real” – Meta rusza z promocją metawersum w Europie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl