SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”

Nowa kampania reklamowa mBanku nie wzbudziła entuzjazmu części internautów. Zarzucają marce, że wyśmiewa mężczyzn i przedstawia ich w negatywnym świetle, jako nieodpowiedzialnych i mało roztropnych. 

Na początku sierpnia mBank wystartował z kampanią pod hasłem „kobiety żyją dłużej… również na emeryturze”. Promuje ona oszczędzanie na rachunkach IKE lub IKZE wśród kobiet. 

– Zapytaliśmy, czy Polacy myślą już o emeryturze. Na rachunkach IKE lub IKZE oszczędza co czwarty mężczyzna, ale tylko 13 proc. kobiet. Z kolei inwestowanie na rynkach finansowych deklaruje 17 proc. panów i tylko 6 proc. pań – mówi Magda Sadowska-Kaczmarczyk, ekspertka mBanku ds. inwestycji.

Zobacz: Śląska gwara w kampanii mBanku na Spotify

Internauci oburzeni reklamą mBanku

Na potrzeby kampanii w internecie emitowane się kilkunastosekundowe spoty bazujące na memach „dlatego kobiety żyją dłużej niż mężczyźni”.

– W sposób zabawny chcemy zwrócić uwagę na poważny problem. I skłonić do działania. Spoty będą kierować na specjalnie przygotowaną stronę internetową. Kobiety znajdą tam wskazówki jak zacząć dbać o finansową przyszłość – wyjaśnia Mateusz Żelechowski, dyrektor departamentu marketingu mBanku.

Komunikacja pokazuje mężczyzn w krzywym zwierciadle – bohater spotu grilluje mięso i warzywa, stojąc z kolegami jednocześnie w basenie pełnym wody. Sprzęt i kabel niebezpiecznie stykają się ze zbiornikiem, co można odebrać jako skrajnie nieodpowiedzialne dla zdrowia i życia panów.

Lektorka przedstawioną scenkę komentuje jedynie hasłem kampanii „Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze. A tylko 14 proc. z nich odkłada na ten cel". 

Nie wszystkim ta konwencja przypadła do gustu. Użytkownicy portalu Wykop na reklamie nie zostawiają suchej nitki.

Skandaliczna reklama. Wyobraźmy sobie coś podobnego w kierunku kobiet”, „Teraz to mężczyźni przedstawiani są jako idioci i niedojdy, a kobiety, jako silne i niezależne”, Jaki to jest krindż”, „Szkoda, że nie zażartowali sobie z tego, że mężczyźni zabijają się 8 razy częściej niż kobiety. To dopiero byłaby beka”, „Co za idiota wymyślił im tą reklamę xD” – grzmią użytkownicy serwisu.

Niektórzy wręcz namawiają do bojkotu marki. „Zrezygnuj z konta w tym banku, to bardzo prosty ruch i zobaczymy, na ile starczy im pieniędzy od samych kobiet” – napisał jeden z komentujących.

Głos na temat kampanii zabrało Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn.

– Seria reklam wypuszczonych przez mBank daje nam obraz mężczyzny, który umiera szybciej z własnej niefrasobliwości, nieporadności, by nie powiedzieć: głupoty – komentuje Michał Gulczyński ze Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn. – Tymczasem przyczyny są dużo mniej zabawne. Mężczyźni w Polsce cierpią z powodu niskiego bezpieczeństwa pracy, szybciej i częściej umierają na choroby cywilizacyjne, to również oni popełniają w naszym kraju większość samobójstw - dodaje.

Jak czytamy w przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl stanowisku, "w podwyższeniu świadomości społecznej na temat krótkiej długości życia mężczyzn nie pomagają kampanie reklamowe takie, jak ta mBanku. Według Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn, utwierdzają one społeczeństwo w przekonaniu, że z wysoką umieralnością mężczyzn nie trzeba nic robić, bo winni są sami mężczyźni". 

Dołącz do dyskusji: Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wiktoria ml
tylko że mbank ma racje
odpowiedź
User
Franz Kafka
Żałosna reklama xD
odpowiedź
User
Pankracy
Kobiety żyją dłużej bo nie mają żon. (Przeważnie).
odpowiedź