SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Miasta i regiony walczą w konkursie Złote Formaty

6 kwietnia dowiemy się, który ze 182 projektów promocyjnych zgłoszonych przez 91 miast i województw weźmie udział w finale Konkursu Złote Formaty. Na zwycięzców czeka m.in. 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w warszawskim metrze, na nośnikach Infoscreen.

- Obecna sytuacja dla miast i regionów to sprzyjający moment, aby zintensyfikować działania promocyjne i uzyskać większe dochody z turystyki przy poniesieniu relatywnie niższych kosztów - wyjaśnia Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Patrona Honorowego Festiwalu.

Miasta i regiony mogły zgłaszać swoje projekty do Konkursu Złote Formaty w pięciu odrębnych kategoriach: outdoorowa kampania reklamowa, event, wydawnictwo promocyjne, serwis internetowy oraz całokształt działalności promocyjnej - Grand Prix Festiwalu. W tegorocznej edycji 91 miast i regionów zgłosiło do konkursu 182 projekty: 49 w kategorii wydawnictwo promocyjne, 23 w kategorii kampania outdoorowa, 29 w kategorii serwis internetowy, 64 w kategorii event i 17 w kategorii całokształt działalności promocyjnej. Projekty napłynęły z każdego regionu Polski, przy czym rekordową liczbę 35 projektów zgłosiło województwo śląskie.

Jedną z nowości tegorocznego Konkursu jest Grand Prix Festiwalu, przyznawana za ogół działań promocyjnych realizowanych przez miasta i regiony. Istotą tej kategorii jest ocena spójności całokształtu aktywności promocyjnej danego miasta lub regionu, strategiczne planowanie, adekwatność doboru instrumentów promocji do zakładanych celów i wyznaczonych grup docelowych oraz efektywności działań. W III edycji Konkursu Złote Formaty kategoria obejmować będzie całokształt działań promocyjnych podejmowanych i zrealizowanych przez samorządy miast i regionów od początku 2007 roku - do końca 2008 roku.

6 kwietnia poznamy 25 projektów, nominowanych do ścisłego finału Konkursu. W tegorocznej edycji dodatkową nagrody w wysokości 10 tys. zł. ufundował Związek Miast Polskich. Nagrody dla 12 miast w postaci 12 artykułów, poświęconych każdemu z nich, ufundował Magazyn Elle. Nagrodę specjalną przyzna także stacja TVP Info.

Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Projekty oceni Jury, w którego skład weszli specjaliści gwarantujący fachowość i wysoki poziom w podejściu do ich oceny. Aby zapewnić bezstronność podejmowanych decyzji prace Jury nadzorować będzie niezależny audytor.

W zeszłym roku laureatami Konkursu Złotych Formatów zostali: Małopolska za plakat Kulturalna Małopolska, Szczecin za Światowy Zlot Żaglowców, Jarocin w kategorii wydawnictwo promocyjne za wydawnictwo Lustro czasu oraz Kielce w kategorii strona internetowa.

Organizatorem konkursu jest Grupa Ströer.

Dołącz do dyskusji: Miasta i regiony walczą w konkursie Złote Formaty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl