Ministerstwo Finansów wydało kilkanaście milionów złotych na kampanie społeczne. 12 mln zł dla Polsatu
Resort finansów od początku tego roku przeznaczył na kampanie informacyjne i promocyjne w telewizji ponad 13 mln zł. Głównie resort płaci za promocję w Polsacie i TVP.
Informacji na temat wydatków promocyjnych w mediach Ministerstwa Finansów udzieliła w odpowiedzi na interpelację posłanki Hanny Gill-Piątek (niezrzeszona) minister Magdalena Rzeczkowska.
Od stycznia 2022 roku do maja 2023 roku na działania informacyjne i promocyjne 13,6 mln w telewizji. Najwięcej w Telewizji Polsat (9,44 mln zł),w TVP 3,2 mln zł, a w Telewizji Republika 423,3 tys. zł . Na promocję w Polskim Radiu wydano 456, 14 tys. zł. W tym okresie resort zapłacił także za promocję kilku agencjom - i tak Euvic Media otrzymało 251 tys. zł, Fabryka Marketingu 523, 2 tys. zł, Mastermind Media 545, 2 tys. zł, Good Taste Agency 19,8 tys.zł.
W latach 2020-2021 na kampanie promocyjno-informacyjne znów najwięcej wydano w Polsacie (2 881 000 zł), niewiele mniej w TVP (2 328 863,40 zł). Z kolei 50 tys. zł wydano na reklamy resortu w TVN. Fundacja Lux Veritatis ojca Tadeusza Rydzyka otrzymała od resortu finansów 299 tys. zł, a Telewizja Republika 150 tys. zł.
Ministerstwo Finansów wydawało także miliony na reklamę w radiu - w RMF 2,76 mln zł, w stacjach grupy Eurozet 1,3 mln zł, Polskim Radiu 947,4 tys. zł.
Wydatki na działania informacyjno-promocyjne Ministerstwa Finansów w internecie wyglądają natomiast następująco: do agencji Euvic Media trafiło 122, 99 tys. zł, do Accesspro 2/2 19, 8 tys. zł, do Fabryki Marketingu 113, 78 tys. zł; Five Media otrzymała 403 tys. zł, a Good Taste Agency 124,4 tys. zł.
Najbliższe kampanie reklamowe zamówione przez ministerstwo będą dotyczyły uszczelniania systemu podatkowego, Krajowego Systemu e-Faktur oraz funkcjonalności e-Urzędu Skarbowego. Resort zabezpieczył na ten cel 900 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Finansów wydało kilkanaście milionów złotych na kampanie społeczne. 12 mln zł dla Polsatu