Resort Funduszy i Polityki Regionalnej tworzy departament komunikacji i promocji Funduszy Europejskich, na czele Anna Bracik
W Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej powstał Departament Komunikacji i Promocji Funduszy Europejskich, który ma zwiększyć skuteczność prowadzonych działań oraz uczynić komunikację bardziej spójną. Nowym departamentem pokieruje Anna Bracik.
Nowa komórka organizacyjna MFiPR powstała z połączenia Biura Komunikacji, Biura Rzecznika Funduszy Europejskich oraz Departamentu Promocji Funduszy Europejskich.
Jak podaje resort w komunikacie, "połączenie departamentów ma pomóc zintegrować podejmowane działania oraz stworzyć jednolitą strategię komunikacyjną. Przyczyni się to do podniesienia świadomości odbiorców o Funduszach Europejskich i innych obszarach, które resort realizuje w imieniu rządu (np. polityka miejska, Partnerstwo Publiczno-Prywatne, program Mosty dla Regionów, SOR)".
Za co odpowiada nowy departament MFiPR
Główne działania departamentu będą związane z wypełnianiem obowiązków nałożonych przez regulacje UE na każde państwo członkowskie w zakresie komunikacji o Funduszach Europejskich i Krajowym Planie Odbudowy. Jednym z takich zadań jest zapewnienie skoordynowanego ogólnopolskiego systemu informacji o środkach wsparcia UE dostępnych w Polsce.
Zadaniem nowego departamentu będzie też utrzymywanie relacji z mediami i informowanie o bieżącej działalności ministerstwa.
Nowa komórka będzie zarządzać m.in. serwisami internetowymi poświęconymi Funduszom Europejskim, stroną ministerialną na wspólnym portalu administracji rządowej gov.pl oraz prowadzić profile w mediach społecznościowych.
Do obowiązków departamentu będzie należeć także koordynacja pracy Rzecznika FE oraz prowadzenie spraw wynikających z koordynacji i nadzoru nad Siecią Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE) i nadzór nad Centrum Projektów Europejskich w zakresie zadań realizowanych na rzecz sieci PIFE.
Na czele zespołu stanęła Anna Bracik. Wcześniej pracowała w sektorze prywatnym, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W Deloitte do jej zakresu obowiązków należały m.in. działania z obszaru Business Development, zarządzanie projektami, public relations, strategiczna komunikacja biznesowa i crisis management.
W Centrum Informacyjnym Rządu koordynowała prace biura rzecznika rządu oraz realizowała zadania z obszaru marketingu politycznego. W PARP była rzecznikiem prasowym oraz zastępcą dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu.
Jest absolwentką ekonomii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Resort Funduszy i Polityki Regionalnej tworzy departament komunikacji i promocji Funduszy Europejskich, na czele Anna Bracik