SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP, BWM Art, Telewizja Kraśnik i Tomorrow chcą zająć się promocją parków narodowych

Agencja Produkcji Telewizyjnej TVP, BWM Art, Telewizja Kraśnik Machulski Opoka i firma Tomorrow są zainteresowane współpracą z resortem środowiska. Złożyły oferty w przetargu dotyczącym kampanii promującej polskie parki narodowe.

Ministerstwo Środowisko w połowie sierpnia rozpoczęło przetarg na produkcję serii 24 filmów o charakterze promocyjno-edukacyjnym prezentujących polskie parki narodowe. Wstępnie resort podał, że na realizację tego zamówienia przeznaczy ponad 1 mln zł. Teraz poinformowano, że budżet zaplanowanych działań wynosi 3,71 mln zł brutto.

Cztery firmy są zainteresowane współpracą z Ministerstwem Środowiska przy działaniach promujących polskie parki narodowe. Oferty w przetargu złożyły: Agencja Produkcji Telewizyjnej TVP (z ceną 1,34 mln zł), BWM Art (z ceną 1,2 mln zł), spółka Telewizja Kraśnik Machulski Opoka( z ceną 1,06 mln zł) i Tomorrow (z ceną 1,23 mln zł).

Resort nie podaje terminu rozstrzygnięcia przetargu. Wybrana w nim firma opracuje koncepcję kreatywną i wyprodukuje serię 24 filmów promocyjno-edukacyjnych prezentujących polskie parki narodowe. Będą one wykorzystane do kampanii realizowanej w ramach projektu pod nazwą „Promocja parków narodowych jako marki”. Projekt ma zasięg ogólnopolski i dotyczy wszystkich 23 parków narodowych. Realizowany projekt ma za zadanie uświadomić opinii publicznej, że polskie parki narodowe stanowią sieć, spójną, ale nie jednolitą - składającą się z 23 zróżnicowanych elementów.

Zaproponowane działania mają z jednej strony zwiększyć zainteresowanie opinii publicznej parkami i ich działalnością a także zbudować akceptację dla tych działań. Z drugiej, wzmocnić siłę i zwiększyć zasięg działań edukacyjnych i informacyjnych realizowanych przez poszczególne parki narodowe. Do tej pory działania promujące polskie parki narodowe były prowadzone jedynie przez poszczególne parki, bez jednolitej polityki informacyjnej. Ministerstwo Środowiska planuje realizację 23 filmów opowiadających o każdym z istniejących parków oraz jednego filmu prezentującego idę i dorobek polskich parków narodowych jako całości. Filmy powinny w nowoczesny i atrakcyjny dla współczesnego widza sposób prezentować podstawowe informacje nt. parków narodowych ich zasoby przyrodnicze, charakterystyczne krajobrazy a także związane z nimi kulturę i historię. Wymowa filmów powinna wspierać społeczną akceptację dla idei powoływania i istnienia parków narodowych w Polsce. Jednocześnie filmy te mają wzmacniać przekonanie, że polskie parki narodowe to unikalne dziedzictwo, podobnie jak przedmioty kultury materialnej, za których przetrwanie jesteśmy wspólnie odpowiedzialni. Filmy będą emitowane w internecie a także będą dostępne na stronach internetowych parków narodowych i Ministerstwa Środowiska oraz podczas organizowanych przez parki wydarzeń promocyjnych i edukacyjnych. Projekt nie przewiduje emisji filmów w telewizji, jednak ich formuła i sposób realizacji powinny umożliwiać ich emisję w stacjach tv w przyszłości. Zarówno w postaci cyklu jak i pojedynczych filmów.

Wybrana w przetargu firma będzie pracować dla resortu do końca 2018 roku.

Dołącz do dyskusji: TVP, BWM Art, Telewizja Kraśnik i Tomorrow chcą zająć się promocją parków narodowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl