Sportowefakty.wp.pl w czasie mundialu wyprzedzają Sport.onet.pl, Sport.tvp.pl przyciąga najbardziej (TOP10)
Przez pierwsze sześć dni piłkarskich mistrzostw świata strony sportowe Wirtualnej Polski (głównie Sportowefakty.wp.pl) notowały więcej użytkowników i odsłon dziennie od serwisów Grupy Onet-RAS Polska (przede wszystkim Sport.onet.pl i Przegladsportowy.pl). Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzili w serwisie Sport.tvp.pl.
Od czwartku w zeszłym tygodniu do minionego wtorku Sportowefakty.wp.pl, stanowiące sekcję sportową WP.pl, odwiedzało każdego dnia średnio 1,7 mln realnych użytkowników. Wykonywali oni w serwisie po 9,24 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 14 minut i 52 sekundy - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na WP.pl emitowany jest m.in. codzienny program „Prosto z mistrzostw” prowadzony przez Michała Kołodziejczyka i Michała Gąsiorowskiego, portal wysłał też na mundial czterech korespondentów.
Z kolei Sport.onet.pl przez pierwsze sześć dni mundial notował dziennie średnio 1,43 mln użytkowników, 4,81 mln odsłon oraz 5 minut i 38 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzających. Z Onetem jest też związana witryna „Przeglądu Sportowego”, która miała 524,5 tys. użytkowników, 1,11 mln odsłon oraz 2 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika w ciągu dnia. Grupa Onet-RAS Polska na turniej oddelegowała 6 korespondentów, a na Onecie codziennie można oglądać „Misję futbol”.
Na trzecim miejscu pod względem zasięgu znalazł się serwis sportowy Telewizji Polskiej, który na wyłączność w naszym kraju udostępnia transmisje ze wszystkich meczów, a także wiele dodatkowych materiałów o turnieju, m.in. obszerne fragmenty programów z TVP1 i TVP Sport.
Witrynę odwiedzało każdego dnia średnio 805,6 tys. internautów, którzy wykonywali tam 3,54 mln odsłon, a każdy spędzał na stronie aż 57 minut i 6 sekund. We wtorek na konferencji prezesa TVP podano, że serwis w czasie mundialu zanotował łącznie 3,51 mln użytkowników, 7,74 mln wizyt oraz 16,22 mln odtworzeń materiałów wideo, natomiast aplikacja TVP Spoty miała 450,1 tys. użytkowników.
Transmisja wtorkowego meczu Polska - Senegal wygenerowała na Sport.tvp.pl 1,83 mln odtworzeń, natomiast wszystkie dotyczchczasowe spotkania - po ok. 400 tys.
Za Sport.tvp.pl znalazły się serwis Sport.pl (należący do Grupy Gazeta.pl) z 753 tys. użytkowników i 2,83 mln odsłon dziennie oraz dział sportowy Interii z 607,9 tys. użytkowników i 1,58 mln odsłon.
W zestawieniu są jeszcze serwis Flashscore.pl z wynikami, Meczyki.pl z multimediami, memami i statystykami, Gol24.pl (należący do Grupy Polska Press) i witryna stacji Polsat Sport.
Mundial zaczął się w czwartek w zeszłym tygodniu od meczu Rosja - Arabia Saudyjska, a do wtorku rozegrano pierwsze mecze we wszystkich grupach (jako ostatni odbył się mecz Polska - Senegal). Faza grupowa potrwa do 28 czerwca, a potem po dniu przerwy zacznie się faza pucharowa (od meczów 1/8 finału). Finał odbędzie się 15 lipca.
Wirtualnej Polski prawie cały ruch w kategorii Sport zapewniają Sportowefakty.wp.pl. W przypadku Grupy Onet-RAS Polska łączne dzienne statystyki witryn sportowych (głównie Sport.onet.pl i Przeglądsportowy.pl) przez pierwsze 6 dni mundialu to średnio 1,7 mln użytkowników (o 14,8 tys. mniej niż miała Wirtualna Polska), 6,09 mln odsłon (3,39 mln mniej od WP) oraz 5 minut i 32 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (prawie trzy razi krócej niż na WP).
Grupa TVP, Grupa Gazeta.pl i Grupa Interia.pl zanotowały nieznacznie wyższe statystyki niż ich czołowe serwisy sportowe.
Dołącz do dyskusji: Sportowefakty.wp.pl w czasie mundialu wyprzedzają Sport.onet.pl, Sport.tvp.pl przyciąga najbardziej (TOP10)