Młodzi internauci chcą pobierać z sieci darmowe programy tv zreklamami
Do przyszłego wzrostu internetowych serwisów wideo bardziej odstrumieniowego przesyłania mogą przyczynić się modele oparte napobieraniu klipów.
Większą korzyść takim serwisom mogą też przynieść darmowe treściwspierane reklamami zamiast płatnych materiałów - informuje serwisMarketing Charts, powołując się na badanie firmy Ipsos Media.
Firma zapytała amerykańskich respondentów m.in. o preferowaneprzez nich modele internetowych serwisów wideo, w przypadku gdybyza ich pomocą chcieli obejrzeć swoje ulubione programytelewizyjne.
Biorąc pod uwagę wszystkich badanych, najczęściej wskazywanebyły całkowicie darmowe, ale zawierające reklamy programytelewizyjne możliwe do obejrzenia strumieniowo (36 proc.) lub dopobrania (34 proc.). Tymczasem płatne, ale nie zawierające reklamprogramy możliwe do obejrzenia strumieniowo lub do pobrania, wolałoodpowiednio 15 i 16 procent respondentów.
Jednak w przeciwieństwie do starszych respondentów, w grupiebadanych od 18 do 34 lat, większą popularnością od oferującychstrumieniowe przesyłanie klipów, cieszą się serwisy umożliwiającepobranie darmowych, ale wspieranych reklamami programówtelewizyjnych (w stosunku 50 do 45 proc.).
Z badania Ipsos Media wynika również, że niezależnie od modeliserwisów wideo online, w szybkim tempie zyskują one popularnośćwśród Amerykanów, a szczególnie ich młodszej części. W ciąguostatnich 30 dni przed badaniem, około 2/3 internautów w wieku od18 do 34 lat oglądało klipy wideo w sieci. W przypadku nastolatków(12 - 17 lat) odsetek ten był jeszcze wyższy i sięgnął blisko 75proc.
Badanie zostało przeprowadzone drogą internetową między 19 a 25października na reprezentatywnej próbie 1033 Amerykanów.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Młodzi internauci chcą pobierać z sieci darmowe programy tv zreklamami