Mniej nowych modeli smartfonów
Czołowi dostawcy smartfonów, tacy jak HTC, RIM, Sony i Motorola Mobility, prawdopodobnie zmienią swoją strategię i znacząco ograniczą liczbę wprowadzanych co roku na rynek nowych urządzeń. Zamiast tego skupią swoje zasoby i nakłady marketingowe na wybranych modelach - podaje DigiTimes.
Serwis powołuje się na anonimowe źródła branżowe, według których nowe podejście jest efektem sukcesów odnotowywanych przez Apple i Samsunga, którym udało się zwiększyć udział w rynku dzięki koncentrowaniu się każdego roku na jednym lub kilku flagowych modelach swoich smartfonów.
Nowe strategie mają pomóc konkurentom liderów nie tylko w uzyskaniu oszczędności w zakresie prac rozwojowych i marketingu, ale także umożliwić ich dostawcom osiągnięcie korzyści skali produkcji oraz lepszą kontrolę surowców i dostaw.
Jednocześnie mniejsza liczba nowych projektów od markowych producentów smartfonów może poskutkować bardziej zażartą konkurencją między dostawcami.
Dołącz do dyskusji: Mniej nowych modeli smartfonów