SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniejszy zysk Grupy Lufthansy

Zysk operacyjny Lufthansy po pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku wyniósł 226 millionów euro. Po raz pierwszy wynik ten uwzględnia rezultat Austrian Airlines i linii bmi w wysokości 28 millionów euro. Rezultat finansowy Grupy jest niższy w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku, Grupa Lufthansy wygenerowała przychody sięgające 16.2 milarda euro, co stanowiło 13,2 procent mniej niż rok wcześniej. Przychody z ruchu pasażerskiego zmniejszyły się o 16,3 procent do 12.6 miliardów euro. Spowodowane było to głównie spadkiem liczby pasażerów i przewożonych towarów oraz mniejszym średnim zyskiem, liczonego na przewiezionego pasażera. W sumie zysk operacyjny Grupy obniżył się o 8,7 procent do 18.1 miliarda euro w raportowanym okresie.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku koszty operacyjne spadły o 5,8 procent do 17.8 miliarda euro. Było to efektem mniejszych kosztów paliwa o 1.5 miliarda euro, stanowi spadek o 36,4 procent w stosunku do ubiegłego roku i było to związane zarówno z ceną jak i ilością paliwa. Opłaty wyniosły 3 procent więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Skorygowany wynik bez efektu konsolidacji wyniósł 2,1 procent poniżej rezultatu osiągniętego w ubiegłym roku.

Wynik operacyjny Grupy w raportowanym okresie wyniósł 226 million euro, czyli 728 milionów euro mniej za ten sam okres w ubiegłym roku. Liczba ta włącza wynik finansowy Austrian Airlines i bmi na sumę 28 milionów euro, a także różnicę z konsolidacji z Austrian Airlines (ujemna wartość firmy) w wysokości 61 milionów euro. Spadek spowodowany jest głównie negatywnym trendem w gałęziach Linii Pasażerskich Grupy jak równiż Logistyki. Zysk netto Grupy wyniósł -(minus) 32 miliony euro; w tym samym okresie w zeszłym roku wyniósł on 529 milionów euro.

Nakłady kapitałowe Lufthansy w raportowanym okresie wyniosły 1.8 miliarda euro, z czego 1.4 miliarda euro zostało wydane na rozszerzenie i modernizację floty. Zakup 45 procent udziałów SN Airholding SA/NV (Brussels Airlines) kosztował 65 milionów euro. Zakup linii, które są konsolidowane (szczególnie Austrian Airlines i bmi) kosztował 56 million euro. Uzyskano 77 milionów euro za sprzedaż pozostałych udziałów linii Condor i spłaty związanych z nimi pożyczek. Przepływ gotówki wyniósł 1.4 miliarda euro. Na koniec trzeciego kwartału zadłużenie kredytowe netto Grupy Lufthansa zamknęło się na poziomie 1.9 miliarda euro.

autor:
2009-11-02

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl