Mobilna telewizja napotyka na przeszkody
20,6 proc. amerykańskich użytkowników telefonów komórkowych i PDA jest zainteresowanych oglądaniem telewizji na żywo na ekranie swojego mobilnego urządzenia.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Mediamark Research & Intelligence (MRI).
Respondenci wyrażali jeszcze większe prawdopodobieństwo zainteresowania oglądaniem mobilnej telewizji, kiedy wskazywali, że postrzegają swoje mobilne urządzenie jako źródło rozrywki - stwierdziło tak 46,9 proc. takich badanych.
Jednak pytani o chęć płacenia za omawiane usługi konsumenci byli znacznie mniej entuzjastyczni. Tylko 13,5 proc. respondentów stwierdziło, że płaciłoby stałą miesięczną opłatę za możliwość oglądania mobilnej telewizji. Nawet w przypadku badanych postrzegających swoje mobilne urządzenie jako źródło rozrywki, wskaźnik ten wyniósł tylko 34,5 proc.
Jednocześnie dla 70,5 proc. ogółu badanych reklamy w komórkach i PDA są irytujące, chociaż 24,8 proc. konsumentów byłoby gotowych je oglądać w zamian za niższy rachunek za telefon.
Tymczasem firma badawcza Infonetics Research prognozuje, że w 2013 roku na całym świecie zostanie sprzedanych 397 milionów telefonów komórkowych umożliwiających oglądanie treści wideo. Jednak analitycy tej firmy również nie są optymistyczni co do popularności w najbliższych latach płatnych usług telewizyjnych w przestrzeni mobilnej, wskazując m.in. na nienajlepszą koniunkturę makroekonomiczną i wysokie ceny.
Z kolei z danych firmy badawczej Pyramid Research wynika, że w ubiegłym roku mobilni subskrybenci płatnych usług wideo stanowili zaledwie 2,5 proc. całkowitej liczby mobilnych subskrybentów na świecie. Do roku 2014 wskaźnik ten ma wzrosnąć do 8,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Mobilna telewizja napotyka na przeszkody