Mobilne aplikacje mają problem z zatrzymaniem użytkowników
Wraz z upływem czasu coraz mniejsza liczba użytkowników wraca do kiedyś zainstalowanych aplikacji w swoim urządzeniu mobilnym.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Appboy wynika, że mniej niż co czwarty użytkownik mobilnej aplikacji wraca do niej na drugi dzień po jej pierwszym użyciu.
Analiza obejmowała pierwszych 90 dni korzystania z aplikacji. Okazało się, że im więcej czasu upływało od pierwszego użycia, tym coraz mniej i mniej użytkowników wracało do danej aplikacji: na drugi dzień było to 24 proc., po dwóch tygodniach - 14 proc., po dwóch miesiącach - 5 proc., a po 90 dniach - już tylko 4 proc.
Firma Localytics przeanalizowała jak często użytkownicy korzystają z mobilnych aplikacji w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od pobrania. Analiza obejmowała okres czterech lat i na ich przestrzeni nie odnotowano znaczących różnic. Najświeższe dane (z kwietnia 2016 r.) pokazują, że z połowy aplikacji korzystano do 5 razy, a z drugiej połowy - ponad 5 razy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od pobrania.
Z kolei firma Apsalar zbadała poziom rezygnacji z aplikacji na urządzenia z Androidem w ciągu pierwszych czterech tygodni od instalacji. W I kw. br. odinstalowanych zostało 31 proc. aplikacji z kategorii podróże, 29 proc. aplikacji gamingowych, a także 28 proc. aplikacji z kategorii handel i zakupy.
Dołącz do dyskusji: Mobilne aplikacje mają problem z zatrzymaniem użytkowników