„Motor” liderem sprzedaży w kwietniu. „Auto-Moto” wyprzedziło „Auto Świat Poradnik”
W kwietniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 7,31 proc. i wyniosła 103 352 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,17 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 466 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 45 690 egz., po wzroście o 27,69 proc. - jedynym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 884 egz., po spadku o 10,79 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 13,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 360 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 25,37 proc. do 22 598 egz.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 206 190 | 103 402 | 103 352 | 208 269 | 111 638 | 111 505 | -7,31% |
Auto Świat | 128 192 | 73 549 | 73 466 | 125 622 | 76 924 | 76 665 | -4,17% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 45 890 | 45 690 | 88 200 | 35 983 | 35 783 | 27,69% |
Auto Świat Poradnik | 68 969 | 39 930 | 39 884 | 71 991 | 44 741 | 44 709 | -10,79% |
Auto Motor i Sport | 49 000 | 23 360 | 23 360 | 52 420 | 27 115 | 27 115 | -13,85% |
Top Gear | 44 994 | 23 350 | 22 598 | 59 978 | 30 448 | 30 279 | -25,37% |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 970 | 13 970 | 27 000 | 13 888 | 13 888 | 0,59% |
Automobilista | 18 000 | 7 379 | 7 299 | 19 200 | 7 906 | 7 886 | -7,44% |
Classic Auto | 14 000 | 6 448 | 6 448 | 14 300 | 6 407 | 6 407 | 0,64% |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 4,90 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 10,76 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 11,81 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 6,59 proc., zanotował miesięcznik „Auto Motor i Sport”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 206 190 | 103 402 | 103 352 | 210 234 | 108 741 | 108 674 | -4,90% |
Auto Świat | 128 192 | 73 549 | 73 466 | 114 220 | 66 410 | 66 327 | 10,76% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 45 890 | 45 690 | 85 000 | 40 864 | 40 864 | 11,81% |
Auto Świat Poradnik | 68 969 | 39 930 | 39 884 | 66 507 | 41 770 | 41 726 | -4,41% |
Auto Motor i Sport | 49 000 | 23 360 | 23 360 | 49 340 | 25 009 | 25 009 | -6,59% |
Top Gear | 44 994 | 23 350 | 22 598 | 46 488 | 21 360 | 21 188 | 6,65% |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 970 | 13 970 | 30 000 | 13 760 | 13 760 | 1,53% |
Automobilista | 18 000 | 7 379 | 7 299 | 18 000 | 7 336 | 7 336 | -0,50% |
Classic Auto | 14 000 | 6 448 | 6 448 | 13 957 | 6 651 | 6 651 | -3,05% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem sprzedaży w kwietniu. „Auto-Moto” wyprzedziło „Auto Świat Poradnik”