MySpace będzie sprzedawać muzykę
MySpace, największy portal społecznościowy na świecie, rozpocznieinternetową dystrybucję muzyki. Serwis podpisał właśnie w tejsprawie umowy z trzema największymi wytwórniami muzycznymi.
MySpace podpisał umowy z trzema dużymi wytwórniami muzycznymi:Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment i Warner Music,które na mocy porozumienia uzyskały mniejszościowe udziały w nowymprzedsięwzięciu portalu. Przy okazji zakończono trwający od 2 latspór portalu z Universal Music dotyczący naruszenia praw autorskich- MySpace zdecydował się zapłacić firmie muzycznej 100 mln dolarówodszkodowania. Jednocześnie szef serwisu przyznał, że prowadzirozmowy z innymi wytwórniami, a także firmami zajmującymi siędystrybucją biletów na koncerty po to, że by móc w swojej witryniesprzedawać również wejściówki na wydarzenia związane z muzyką.
Na razie oprócz dotychczas już dostępnej funkcji odsłuchiwaniawybranych piosenek, pojawi się możliwość ich kupienia w formaciemp3. MySpace wchodzi w ten sposób na rynek internetowej dystrybucjimuzyki zdominowany przez serwis iTunes, z którego internaucipobierają ok. 70% płatnych plików muzycznych. Jednak w odróżnieniudo tego portalu, MySpace będzie sprzedawał pliki kompatybilne zróżnymi urządzeniami do ich odtwarzania, a nie wyłącznie - jak robito iTunes - z iPodami.
Chris De Wolfe, szef wykonawczy serwisu, ujawnił, że sprzedażrozpocznie się w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy, a jej dokładnytermin zależy od zakończenia ustaleń z reklamodawcami. Obecnie naMySpace znajduje się ok. 30 mln profili użytkowników, z czego 5 mlnnależy do wykonawców muzycznych, którzy umieszczali na stronieswoje piosenki, żeby je popularyzować. - Teraz witryna przekształcasię z medium promocyjnego na medium komercyjne - dodał Amit Kapur,chief operating officer serwisu.
Dołącz do dyskusji: MySpace będzie sprzedawać muzykę