MySpace rozszerza program reklam behawioralnych
Serwis społecznościowy MySpace rozszerzył swój program, który pozwala reklamodawcom na umieszczanie reklam na stronach z profilami użytkowników na podstawie ich osobistych danych i preferencji.
Od lipca program testowało ponad 50 czołowych reklamodawców (m.in. Procter & Gamble i Ford). Mogli oni docierać z reklamami do członków społeczności na podstawie dziesięciu grup zainteresowań, takich jak filmy, podróże, moda, finanse, zdrowie, sport, gry wideo czy motoryzacja.
Teraz rozpoczęła się druga faza programu, w której dodano jedenastą kategorię - informuje agencja Associated Press. Tą kategorią jest telewizja, a w jej ramach uwzględnione są setki podkategorii, na przykład horrory, które z kolei również mają swoje kolejne podkategorie. W przypadku horrorów mogą to być wampiry bądź historie satanistyczne.
Ostatnio nowy system reklamowy wprowadził także konkurencyjny dla MySpace serwis Facebook, który pozwala firmom na umieszczanie reklam na stronach z profilami członków serwisu, w oparciu o zachowania i podejmowane przez internautów decyzje. Wielu istotnych graczy rynku reklamowego postanowiło skorzystać z tej oferty. Są to m.in. tacy reklamodawcy jak Verizon Communications, eBay, New York Times, CBS, Sony Pictures, NBA, Coca-Cola czy Unilever.
źródło: AP
Dołącz do dyskusji: MySpace rozszerza program reklam behawioralnych