RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w listopadzie. Awans Wirtualnemedia.pl
Listopadowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) otwiera RMF FM. Podium uzupełniają "Rzeczpospolita" i Wirtualna Polska. Awans w rankingu mediów internetowych z najwyższą liczbą cytowań notują Wirtualnemedia.pl.
Na pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce po zaledwie miesiącu przerwy powraca RMF FM. Na stację inni dziennikarze w kraju powoływali się 2,4 tys. razy.
RMF FM liderem
W listopadzie na antenie stacji przeprowadzono między innymi rozmowę z minister klimatu i środowiska Anną Moskwą, która w popołudniowym programie Piotra Salaka zaprzeczyła informacjom na temat wprowadzenia podatku „jądrowego”, który miałby wspomóc budowę elektrowni w Polsce. Miejsce drugie w zestawieniu zajmuje "Rzeczpospolita", która jako pierwsza opublikowała wyniki badania na temat decyzji zakupowych Polaków po wzroście poziomu inflacji.
Natomiast Wirtualna Polska, zamykająca podium głównego zestawienia, w drugiej połowie miesiąca między innymi poinformowała o zatrzymaniu byłych członków Polskiego Związku Piłki Nożnej w związku z toczącym się w szczecińskiej prokuraturze procesie o nieprawidłowościach w PZPN.
Wirtaulnemedia.pl w TOP5 mediów internetowych
W listopadzie liderem najbardziej opiniotwórczych portali internetowych pozostaje Wirtualna Polska przed Onetem i Interią.
Kolejne miejsce ze skokiem o jedno oczko w górę należy do Wirtualnych Mediów (503 powołania). Nasi dziennikarze jako pierwsi poinformowali, że w tym roku na Sylwestrze Marzeń TVP zabraknie Maryli Rodowicz.
"Rzeczpospolita" liderem w prasie
W kategorii tytułów prasowych w listopadowym rankingu IMM pierwsze miejsce zajmuje "Rzeczpospolita" z liczbą 1,9 tys. cytowań. Na drugie miejsce w zestawieniu awansuje "Dziennik Gazeta Prawna", na który inne media powoływały się w listopadzie 1,3 ty. razy. Natomiast podium zamyka "Super Express" z wynikiem niewiele niższym – 1,2 tys. wzmianek.
Zestawienie polskich tygodników i dwutygodników otwierają "Sieci" z liczbą 321 odwołań w innych mediach. Drugie miejsce należy do "Wprost", który w listopadzie był wzmiankowany przez innych dziennikarzy w kraju 309 razy. Podium zamyka "Newsweek", na którego treści inni dziennikarze powoływali się łącznie 284 razy.
Magazyn "Forbes" podobnie jak w zeszłym miesiącu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 133 odwołań w innych mediach.
TVP Info przed TVN24
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVP Info z wynikiem prawie 1,8 tys. odwołań. Tytuł wzrost cytowalności odnotował za sprawą wystąpień prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Mateusza Morawieckiego na temat eksplozji rakiety przeciwlotniczej w Przewodowie.
Pozycja druga należy do TVN24, na której informacje inne redakcje powoływały się w listopadzie prawie 1,2 tys. razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje Polsat News z liczbą ponad 1 tys. cytowań.
Lider rankingu ogólnego RMF FM w kategorii stacji radiowych wyprzedza Radio ZET z liczbą ponad 1,2 tys. powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje w poprzednim miesiącu cytowały 599 razy.
Money liderem portali ekonomiczno–biznesowych
W listopadzie zestawienie portali biznesowych otwiera Money (410 cytowań). Na miejscu drugim z zaledwie dwoma wzmiankami mniej znalazł się portal Business Insider (408). Podium zamyka zaś Bankier (175). W kategorii tytułów prasowych "Rzeczpospolita" wyprzedziła "DGP" i "Puls Biznesu".
Nowe tytuły w rankingu mediów lokalnych
Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych z awansem aż o siedemnaście miejsc zajmuje "Polska Metropolia Warszawska, dzięki rozmowie z szefem MSWiA Mariuszem Kamińskim, który poinformował, że nie odnotowano zwiększonego ruchu na przejściach granicznych w związku z problemami energetycznymi w Ukrainie.
Drugie miejsce w rankingu z awansem o siedem pozycji należy do Radia Lublin (204 cytowania), a podium zamyka Radio Gdańsk z liczbą 145 wzmianek, który z kolei awansował aż o czternaście miejsc.
Ringier Axel Springer przed TVP w zestawieniu wydawnictw
Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów łącznie 4,6 tys. razy. Drugą pozycję z awansem o dwa miejsca zajmuje Telewizja Polska (3 tys.), dalej na podium Wirtualna Polska Media.
Analizę częstotliwości 33 254 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 listopada 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w listopadzie. Awans Wirtualnemedia.pl