Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)
W serwisach najpopularniejszych stacji radiowych internauci spędzają miesięcznie od 5 do 15 godzin, a w liderującym RMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pl) i niektóre serwisy tematyczne.
W lipcu br. serwis RMFon.pl, w którym można słuchać stacji radiowych z Grupy RMF, odwiedziło 737,6 tys. użytkowników, z których każdy korzystał z niego średnio przez 23 godziny i 13:33 minuty. Witryna zanotowała 10,72 mln odsłon trwających średnio aż po 2 godziny i 2:01 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Kolejne trzy miejsca w zestawieniu stron, na których internauci spędzają przeciętnie najwięcej czasu, zajęły witryny innych stacji radiowych. Z Open.fm (gdzie można słuchać tematycznych rozgłośni internetowych) każdy użytkownik korzystał średnio przez 15 godzin i 11:13 minuty, z EskaGO.pl - 7 goRMFon.pl - ponad 23 godziny. W czołówce znajdują się też serwisy VoD (Player.pl, Ipla.tv), portale horyzontalne (WP.pl, Onet.pl, o2.pl, Interia.pl i TVN24.pldzin i 58:36 minuty, a Radiozet.pl - 7 godzin i 56:24 minuty. Na EskaGO.pl i Radiozet.pl przeciętna odsłona trwała ponad godzinę, co wskazuje, że tak samo jak w przypadku RMFon.pl użytkownicy nie przeglądają tych stron bardzo intensywnie, tylko włączają określone stacje, które potem grają „w tle”.
W dalszej części rankingu znalazły się jeszcze Tuba.pl (gdzie można słuchać rozgłośni Grupy Radiowej Agory) z 5 godzinami i 51:36 minutami na użytkownika oraz Polskieradio.pl z 3 godzinami i 29:15 minutami.
Warto zaznaczyć, że w tej grupie tylko RMFon.pl i Open.fm to stricte playery radiowe, natomiast w innych serwisach znajduje się sporo treści rozrywkowych i informacyjnych.
W zestawieniu znalazły się również dwa serwisy VoD: Player.pl (należący do Grupy TVN) i Ipla.tv (wchodząca w skład Cyfrowego Polsatu). Na pierwszym przeciętny użytkownik spędził 6 godzin i 33:46 minuty, a na drugim - 3 godziny i 2:16 minuty. Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w lipcu zanotowała 968,8 tys. użytkowników, 1,93 mln uruchomionych aplikacji oraz aż 64 godziny i 54:40 minuty na uruchomioną aplikację.
Na liście jest pięć portali ogólnotematycznych: WP.pl z 5 godzinami i 7:46 minutami na przeciętnego użytkownika, Onet.pl - z 4 godzinami i 38:55 minutami, o2.pl - z 4 godzinami i 34:58 minutami, Interia.pl - z 3 godzinami i 19:29 minutami oraz TVN24.pl - z 2 godzinami i 45:28 minutami. Warto zwrócić uwagę, że na tych portalach, tak samo jak w serwisach tematycznych, przeciętna odsłona trwa zdecydowanie krócej niż w przypadku witryn radiowych czy VoD. Dla WP.pl ten wskaźnik wyniósł w lipcu 95 sekund, dla Onetu - 119 sekund, a dla o2.pl - 121 sekund.
Jeszcze krócej trwała średnia odsłona na społecznościowej Fotce.pl (49 sekund) i Allegro.pl (58 sekund). Z serwisów tematycznych na liście znalazły się jeszcze show-biznesowy Pudelek.pl, dziecięce Kreskoweczki.pl, sportowy Realmadryt.pl i humorystyczni Piekielni.pl.
Należy dodać, że w zestawieniu ujęto jedynie strony objęte w Megapanelu PBI/Gemius audytem site-centric, który nie dotyczy prawie wszystkich serwisów zagranicznych, a także niektórych polskich (np. NK.pl). Stąd bierze się brak na liście chociażby serwisu z grami Kurnik.pl, który gdy jeszcze był objęty audytem site-centric, notował po kilkanaście godzin przypadających na przeciętnego użytkownika (16 godzin i 33:38 minuty w styczniu ub.r.). Inna strona o takiej tematyce, Gry.pl, miała w lipcu br. godzinę i 34:54 minuty na każdego z 2,52 mln użytkowników.
Serwisy o najdłuższym średnim czasie korzystania przez użytkowników w lipcu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | średni czas odsłony [godz:min:s] |
rmfon.pl | 23:13:33 | 737 612 | 10 723 956 | 219 840 | 02:02:01 |
open.fm | 15:11:13 | 482 669 | 14 755 365 | 19 420 | 00:33:28 |
eskago.pl | 07:58:36 | 739 187 | 6 017 883 | 387 318 | 01:11:06 |
radiozet.pl | 07:56:24 | 564 780 | 5 795 040 | 556 239 | 01:02:53 |
player.pl | 06:33:46 | 1 028 669 | 18 518 952 | 443 485 | 00:23:06 |
tuba.pl | 05:51:36 | 366 792 | 3 272 534 | 133 541 | 00:47:44 |
tlen.pl | 05:17:14 | 477 063 | 81 560 959 | 851 420 | 00:02:04 |
wp.pl | 05:07:46 | 11 803 970 | 2 907 171 888 | 287 976 756 | 00:01:35 |
onet.pl | 04:38:55 | 13 921 120 | 2 598 846 413 | 332 942 135 | 00:01:59 |
o2.pl | 04:34:58 | 3 596 288 | 623 598 368 | 66 248 914 | 00:02:01 |
fotka.pl | 04:33:41 | 679 079 | 316 086 643 | 54 900 779 | 00:00:49 |
polskieradio.pl | 03:29:15 | 1 143 408 | 10 039 971 | 1 365 855 | 00:34:06 |
interia.pl | 03:19:29 | 7 569 454 | 733 074 731 | 97 239 553 | 00:02:46 |
ipla.tv | 03:02:16 | 805 640 | 12 023 247 | 268 559 | 00:14:29 |
tvn24.pl | 02:45:28 | 3 620 549 | 123 942 538 | 21 739 221 | 00:07:23 |
pudelek.pl | 02:34:35 | 2 417 958 | 251 883 967 | 65 819 771 | 00:02:32 |
allegro.pl | 02:31:14 | 12 691 960 | 2 154 493 024 | 65 790 852 | 00:00:58 |
kreskoweczki.pl | 01:58:02 | 323 313 | 15 946 057 | 1 150 675 | 00:02:45 |
realmadryt.pl | 01:45:45 | 173 557 | 13 618 995 | 2 746 047 | 00:01:53 |
piekielni.pl | 01:41:49 | 99 448 | 5 697 418 | 1 291 463 | 00:02:45 |
W skali roku RMFon.pl przy minimalnie mniejszej liczbie użytkowników i odsłon (spadki o 18 tys. i 755,8 tys.) przyciągał przeciętnego odwiedzającego o 2 godziny i 12:51 minut dłużej (to wzrost o 10,5 proc.).
Open.fm zanotował wzrost średniego czasu przypadającego na użytkownika aż o 3 godziny i 54:01 minuty (34,5 proc. w górę), Radiozet.pl - o godzinę 28:09 minuty (czyli o 22,7 proc.), Tlen.pl - o 3 godziny i 12:47 minuty (to aż o 154,9 proc. w górę), a o2.pl - o 3 godziny i 7:14 minuty (czyli trzy razy dłużej niż przed rokiem).
Za to EskaGO.pl straciła w przeliczeniu na odwiedzającego 2 godziny i 13:44 minuty (spadek o 21,8 proc.), Tuba.pl - godzinę i 39:01 minuty (22 proc. w dół), Fotka.pl - 29:39 minuty (9,8 proc. w dół), a Allegro.pl - 24:49 minuty (spadek o 14,1 proc.).
Warto zwrócić uwagę, że Player.pl, WP.pl i TVN24.pl przy sporych wzrostach odwiedzalności (Player.pl zyskał 240,9 tys. użytkowników, WP.pl - 147,9 tys., a TVN24.pl - o 397,6 tys.) osiągnęły niewielkie wzrosty średniego czasu przypadającego na odwiedzającego (odpowiednio: 13:06 minuty, 2:12 minuty i 5:33 minuty), natomiast Onet.pl przy podobnym wzroście (o 654,9 tys. użytkowników) zanotował nieznaczny spadek przeciętnego czasu (o 46 sekund).
Serwisy o najdłuższym średnim czasie korzystania przez użytkowników rok po roku | ||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | lipiec 2014 | lipiec 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
rmfon.pl | 737 612 | 10 723 956 | 23:13:33 | 755 573 | 11 479 727 | 21:00:42 |
open.fm | 482 669 | 14 755 365 | 15:11:13 | 299 323 | 4 677 439 | 11:17:12 |
eskago.pl | 739 187 | 6 017 883 | 07:58:36 | 675 274 | 6 504 654 | 10:12:20 |
radiozet.pl | 564 780 | 5 795 040 | 07:56:24 | 500 817 | 4 662 988 | 06:28:15 |
player.pl | 1 028 669 | 18 518 952 | 06:33:46 | 787 799 | 18 434 671 | 06:20:40 |
tuba.pl | 366 792 | 3 272 534 | 05:51:36 | 316 827 | 4 183 700 | 07:30:37 |
tlen.pl | 477 063 | 81 560 959 | 05:17:14 | 728 186 | 79 820 723 | 02:04:27 |
wp.pl | 11 803 970 | 2 907 171 888 | 05:07:46 | 11 656 031 | 1 751 713 529 | 05:05:34 |
onet.pl | 13 921 120 | 2 598 846 413 | 04:38:55 | 13 266 194 | 2 443 379 542 | 04:39:41 |
o2.pl | 3 596 288 | 623 598 368 | 04:34:58 | 4 057 903 | 254 074 819 | 01:27:44 |
fotka.pl | 679 079 | 316 086 643 | 04:33:41 | 924 712 | 476 411 446 | 05:03:20 |
polskieradio.pl | 1 143 408 | 10 039 971 | 03:29:15 | 1 371 619 | 14 751 507 | 03:25:33 |
interia.pl | 7 569 454 | 733 074 731 | 03:19:29 | 7 571 359 | 705 133 103 | 03:20:39 |
ipla.tv | 805 640 | 12 023 247 | 03:02:16 | 736 702 | 12 529 503 | 02:27:59 |
tvn24.pl | 3 620 549 | 123 942 538 | 02:45:28 | 3 222 953 | 103 367 048 | 02:39:55 |
pudelek.pl | 2 417 958 | 251 883 967 | 02:34:35 | 2 574 821 | 197 642 757 | 01:17:20 |
allegro.pl | 12 691 960 | 2 154 493 024 | 02:31:14 | 12 224 529 | 2 554 283 387 | 02:56:03 |
kreskoweczki.pl | 323 313 | 15 946 057 | 01:58:02 | 333 247 | 16 075 688 | 02:09:37 |
realmadryt.pl | 173 557 | 13 618 995 | 01:45:45 | - | 13 520 519 | - |
piekielni.pl | 99 448 | 5 697 418 | 01:41:49 | - | 5 509 059 | - |
Dołącz do dyskusji: Najdłużej przyciągają internautów serwisy radiowe, VoD i portale. Liderem RMFon.pl (TOP 20)