SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najmniejsza od lat sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i'Pulsu Biznesu'

W czerwcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dziennikówogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Jak wygląda rynek dzienników bezpłatnych?Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.Sprzedaż gazety w czerwcu 2009r. wyniosła 457 623 egz., czyli o 5proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika znajnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "GazetyWyborczej" (Agora) wyniosła 326 251 egz. Jest to wynik o14 proc. słabszy niż w czerwcu 2008 roku - to najgorszy wynik'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 186 020egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"(Presspublika), która zanotowała spadek o 15 proc. W czerwcu br.tytuł sprzedawał się w ilości 114 620 egz

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel SpringerPolska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 78 934 egz.(spadek o 18 proc.).

Tytułczerwiec
Wirtualnemedia.pl20092008
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt638759457 623670880478 106
GazetaWyborcza497131326 251548614380 543
SuperExpress308437186 020338791197 689
Rzeczpospolita186039114 620214863135 988
Dziennik17829975 13122905392 649
GazetaPrawna93 87467 02710462170 964
PrzeglądSportowy10145955 05112624669 464
PulsBiznesu21 63315 16127 96018 234
Parkiet17 6217 69325 97710 066


W czerwcu br. w porównaniu z majem wzrostsprzedaży odnotowały tylko "Fakt" i  'Super Express'.

Tytuł2009
Wirtualnemedia.plczerwiecmaj
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt638759457 623624276454 690
GazetaWyborcza497131326 251502781327 287
SuperExpress308437186 020308268183 089
Rzeczpospolita186039114 620194548117 962
Dziennik17829975 13119579078 934
GazetaPrawna93 87467 02710480371 510
PrzeglądSportowy10145955 05110181655 547
PulsBiznesu21 63315 16121 87815 242
Parkiet17 6217 69317 9087 894

Coraz mniejszy nakład "Metra"
Na rynku ogólnopolskich gazet bezpłatnych największym nakładem możepochwalić się Metro (Agora), mimo spadku o 17 proc.

Tytułczerwiec
Wirtualnemedia.pl20092008
ZKDPŚredni nakładjednorazowy
Metro418 808503 334
Echo Miasta300 250323 444



*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Najmniejsza od lat sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i'Pulsu Biznesu'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl