Najmniejsza od lat sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i'Pulsu Biznesu'
W czerwcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dziennikówogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Jak wygląda rynek dzienników bezpłatnych?Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.Sprzedaż gazety w czerwcu 2009r. wyniosła 457 623 egz., czyli o 5proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika znajnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "GazetyWyborczej" (Agora) wyniosła 326 251 egz. Jest to wynik o14 proc. słabszy niż w czerwcu 2008 roku - to najgorszy wynik'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 186 020egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"(Presspublika), która zanotowała spadek o 15 proc. W czerwcu br.tytuł sprzedawał się w ilości 114 620 egz
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel SpringerPolska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 78 934 egz.(spadek o 18 proc.).
Tytuł | czerwiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 638759 | 457 623 | 670880 | 478 106 |
GazetaWyborcza | 497131 | 326 251 | 548614 | 380 543 |
SuperExpress | 308437 | 186 020 | 338791 | 197 689 |
Rzeczpospolita | 186039 | 114 620 | 214863 | 135 988 |
Dziennik | 178299 | 75 131 | 229053 | 92 649 |
GazetaPrawna | 93 874 | 67 027 | 104621 | 70 964 |
PrzeglądSportowy | 101459 | 55 051 | 126246 | 69 464 |
PulsBiznesu | 21 633 | 15 161 | 27 960 | 18 234 |
Parkiet | 17 621 | 7 693 | 25 977 | 10 066 |
W czerwcu br. w porównaniu z majem wzrostsprzedaży odnotowały tylko "Fakt" i 'Super Express'.
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | maj | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 638759 | 457 623 | 624276 | 454 690 |
GazetaWyborcza | 497131 | 326 251 | 502781 | 327 287 |
SuperExpress | 308437 | 186 020 | 308268 | 183 089 |
Rzeczpospolita | 186039 | 114 620 | 194548 | 117 962 |
Dziennik | 178299 | 75 131 | 195790 | 78 934 |
GazetaPrawna | 93 874 | 67 027 | 104803 | 71 510 |
PrzeglądSportowy | 101459 | 55 051 | 101816 | 55 547 |
PulsBiznesu | 21 633 | 15 161 | 21 878 | 15 242 |
Parkiet | 17 621 | 7 693 | 17 908 | 7 894 |
Coraz mniejszy nakład "Metra"
Na rynku ogólnopolskich gazet bezpłatnych największym nakładem możepochwalić się Metro (Agora), mimo spadku o 17 proc.
Tytuł | czerwiec | |
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 |
ZKDP | Średni nakładjednorazowy | |
Metro | 418 808 | 503 334 |
Echo Miasta | 300 250 | 323 444 |
*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasieprzedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatnerazem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż wramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Najmniejsza od lat sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i'Pulsu Biznesu'