SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze witryny tematyczne w październiku 2009 r.

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych w październiku witryn tematycznych w Polsce na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?

Informacje, publicystyka, media

Liderujące w tej kategorii serwisy Onetu odwiedziło o prawie 500 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu. Kolejne w zestawieniu witryny Gazeta.pl, WP.pl i Interia.pl zanotowały niewielkie zmiany popularności. Strony informacyjne Polskapresse przekroczyły poziom 3 mln użytkowników, natomiast serwisy Mediów Regionalnych wyprzedziły witryny TVN – pod względem liczby real users, ale nie ilości odsłon – awansując na szóste miejsce.

Kultura, rozrywka

W porównaniu z wrześniem YouTube.com zyskał ponad 200 tys. użytkowników, a serwisy rozrywkowe Onet.pl – prawie 300 tys. real users, zbliżając się do lidera pod względem liczby odsłon. Prawie 350 tys. internautów więcej niż we wrześniu odwiedziło witryny rozrywkowe Spilgames. W drugiej dziesiątce o dwie pozycje awansowały demotywatory.pl i witryny Gry-online.pl, natomiast z zestawienia wypadł travian.pl (spadek liczby real users o prawie 500 tys.).

 

Motoryzacja

Prowadzący w tej kategorii serwis otomoto.pl odwiedziło o ponad 200 tys. internautów mniej niż we wrześniu, generując 13,5 mln mniej odsłon. Na trzecie miejsce awansowały strony motoryzacyjne Wirtualnej Polski, wyprzedzając witryny Interii. Na szóstej pozycji pojawiła Polskapresse, do której należą serwisy gratka.pl, a o cztery miejsca – na dziesiąte – awansowały witryny motoryzacyjne o2.pl.

Budownictwo i nieruchomości

Zajmujące trzy pierwsze miejsca w tej kategorii serwisy Gazeta.pl, Muratora i otodom.pl (współpracujący od końca września z Allegro), zanotowały podobne wyniki jak we wrześniu. nieruchomosci-online.pl zanotowały mniejszy spadek popularności niż serwisy budowlane Wirtualnej Polski, dlatego wyprzedziły je, awansując na piąte miejsce. O dwie pozycje awansowały witryny Meble.pl i skyscrapercity.com, natomiast spadły o dwa oczka strony szybko.pl i Oferty.net.

Edukacja

Niezagrożonym liderem tej kategorii pozostają serwisy Wikipedii, które odwiedziło w październiku mniej więcej tyle samo internautów, co we wrześniu, wykonując podobną liczbę odsłon. sciaga.pl zyskała ponad 300 tys. real users, dzięki czemu zajęła drugie miejsce, wyprzedzając witryny edukacyjne Onet.p, które przyciągnęły ponad 250 tys. użytkowników mniej. O dwie pozycje awansowały serwisy edukacyjne GG Network (175 tys. real users więcej niż we wrześniu), natomiast spadek o dwa miejsca zanotowały strony edukacyjne Gazeta.pl (150 tys. real users mniej niż we wrześniu) i szkolictwo.pl (200 tys. real users mniej niż we wrześniu). W zestawieniu pojawiły się serwisy ebuda.pl (ponad 1 mln użytkowników), klp.pl i ostatnidzwonek.pl.

Erotyka

redtube.com stracił w porównaniu z wrześniem ponad 200 tys. użytkowników, natomiast livejasmin.com zyskał 150 tys. real users. Prawie 100 tys. internautów więcej odwiedziło serwis pornohub.com, dzięki czemu awansował on na czwarte miejsce, wyprzedzając adultfriendfinder.com i strony erotyczne Wirtualnej Polski. Te ostatnie razem z serwisem zbiornik.com kolejny miesiąc z rzędu zanotowały najwięcej odsłon. Do pierwszej dziesiątki awansowała witryna fotka.sex.pl, a w zestawieniu pojawiły się m.in. strony erotyczne o2.pl.

Serwisy sportowe

Liderem pozostają serwisy sportowe Onet.pl, natomiast strony sportowe Wirtualnej Polski odwiedziło 150 tys. internautów więcej niż we wrześniu, dzięki czemu awansowały one na drugie miejsce. Zajmujące je witryny sportowe Gazeta.pl spadły na trzecie miejsce, choć również zanotowały wzrost popularności w porównaniu z wrześniem (o 160 tys. real users). Duże spadki zanotowały witryny Sport24.pl (prawie 200 tys. real users mniej niż we wrześniu, prawie dwa razy mniej odsłon) i Eurosportu (125 tys. real users mniej, za to podobna liczba odsłon jak we wrześniu).

E-commerce

Allegro.pl odwiedziło o 150 tys. real users mniej niż we wrześniu, ale wygenerowali ponad 250 mln odsłon więcej. Prawie 270 tys. użytkowników zyskało ceneo.pl. Wirtualna Polska dzięki uruchomieniu serwisu tanio.pl zwiększyła zasięg w porównaniu z wrześniem o ponad 1 mln internautów. W zestawieniu pojawiły się witryny komputronik.pl i bazarek.pl, natomiast spory spadek zaliczyła twenga.pl.

Styl życia

Liderujące w tej kategorii serwisy lifestylowe Onet.pl zyskały w porównaniu z sierpniem prawie 400 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły witryny WP.pl pod względem liczby odsłon. Kilka stron z czołówki zanotowało spore wzrosty – serwisy lifestylowe Gazeta.pl o prawie 400 tys. real users, a witryny WP.pl i Interii – o ok. 200 tys. real users. W zestawieniu na trzynastym miejscu pojawiła się Grupa G7media kontrolująca m.in. serwis papilot.pl.

Turystyka

Prowadzące w tej kategorii rozklad-pkp.p i serwisy turystyczne Onet.pl zanotowały spadki popularności (o odpowiednio 130 tys. i 210 tys. użytkowników). Z kolei witryny turystyczne Wirtualnej Polski odwiedziło prawie 200 tys. internautów więcej niż we wrześniu. O cztery miejsca – na dziesiątą pozycję – spadły strony turystyczne Meteor24.pl, natomiast awansowały m.in. serwisy e-podroznik.pl (z szesnastego na dziewiąte miejsce), a na trzynastym miejscu pojawiła się witryna booking.pl.

Firmowe

Tak jak we wrześniu najwięcej internautów odwiedziło na stronach Microsoftu, a najwięcej kliknięć wykonano w serwisach PKO BP, które jednak spadły z trzeciego na piąte miejsce – wyprzedziły je witryny Orange i Plus GSM. Zajmujące drugą pozycję strony Mozilli odwiedziło prawie 1 mln użytkowników mniej niż we wrześniu. Na dwunastym miejscu pojawiły się serwisy GG Network, a na piętnastym – strona gaduair.pl.

Nowe Technologie

Serwisy zajmujące w tej kategorii pierwsze trzy miejsca odwiedziło więcej internautów niż we wrześniu – strony technologiczne Interii o ponad 230 tys., a witryny technologiczne Onet.pl i dobreprogramy.pl – o ok. 300 tys. Ponad 200 tys. użytkowników zyskały też serwisy technologiczne Gazeta.pl, dzięki czemu awansowały na piąte miejsce, spychając w dół strony technologiczne WP.pl, które zanotowały spadek popularności o prawie 200 tys. real users.

Praca

Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl przekroczyły poziom 2 mln użytkowników, umacniając się na pierwszym miejscu. Z kolei strony o pracy WP.pl straciły w porównaniu z wrześniem prawie 200 tys. real users, a infopraca.pl – ponad 150 tys. Na dziewiątym miejscu pojawiła się Polskapresse kontrolująca serwisy gratka.pl.

Społeczności

Nasza-klasa.pl straciła w porównaniu z wrześniem ponad 550 tys. użytkowników i ponad 4 proc. zasięgu. Więcej internautów odwiedziło natomiast społeczności Onet.pl (o 350 tys.) i Wirtualnej Polski (o pond 250 tys.), za to mniej real users zanotowały społeczności Gazeta.pl (o ponad 100 tys.). Społeczności Interii zyskały ponad 400 tys. użytkowników, dzięki czemu wyprzedziły społeczności Google, które zanotowały wzrost mniejszy o 100 tys. real users. Z kolei Facebook zyskał prawie 400 tys. użytkowników i awansował do pierwszej dziesiątki.

Mapy i lokalizatory

Liderujące w tej kategorii mapy i lokalizatory Google odwiedziło prawie 180 tys. więcej internautów niż we wrześniu. Za to Zumi.pl mimo niewielkiego spadku liczby real users kolejny miesiąc z rzędu zanotowało zdecydowanie najwięcej odsłon. Kolejne w zestawieniu targeo.pl, szukacz.pl i mapa.pf.pl straciły nieco użytkowników, za to docelu.pl zyskało ok. 65 tys. real users, dzięki czemu awansowało na szóste miejsce, wyprzedzając map25.interia.pl i wikimapia.org.

Hosting

Serwisy zajmujące pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zanotowały niewielkie zmiany popularności w porównaniu z wrześniem. YoYo.pl zyskało natomiast ponad 160 tys. użytkowników i awansowało na czwarte miejsce, wyprzedzając nazwa.pl.

Publiczne

Serwis pajacyk.pl odwiedziło w październiku prawie dwa razy więcej internautów niż we wrześniu, dzięki czemu awansował on z dziewiątego miejsca na pierwsze. Natomiast strona sejm.gov.pl zyskała 100 tys. użytkowników i przesunęła się z siódmej na trzecią pozycję.

Wyszukiwarki i katalogi

Zdecydowanie liderujące w tej kategorii Google osiągnęło mniej więcej takie same wyniki jak we wrześniu. Wyszukiwarka yellowpages.com straciła prawie 150 tys. użytkowników i spadła z piątego na siódme miejsce. Za to serwis filestube.com zyskał w porównaniu z wrześniem ponad 300 tys. real users, podwajając liczbę odsłon, i awansował do pierwszej dziesiątki zestawienia.

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA
Liczebność próby: N= 16 667. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w październiku 2009 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl