Nestle wycofuje batony KitKat po oskarżeniach o obrazę uczuć religijnych
Koncern spożywczy Nestlé wycofuje cały asortyment batonów KitKat w Indiach z powodu oskarżeń o obrazę uczuć religijnych. Wiele osób wyraziło oburzenie, że opakowania batonów, na których umieszczono wizerunki hinduskich bogów mogą być wyrzucane do koszy lub deptane.
Nestlé wycofało specjalną serię KitKatów w Indiach, które na opakowaniach zawierały wizerunki świętych bóstw hinduskich.
Ta limitowana edycja batonów została wprowadzona w Indiach w ramach globalnego projektu „Przerwy w podróży KitKat”, w ramach którego na opakowaniach wydrukowano zdjęcia dzieł sztuki autorstwa lokalnych artystów.
Indyjska wersja batonów została zaprojektowana, by uczcić rzemiosło indyjskiego stanu Odisha i zawierała obrazy hinduskich bóstw Lorda Jagannatha, Balabhadry i Maty Subhadry. To wywołało ogromne oburzenie hinduskiej społeczności, która oprotestował pomysł Nestle w internecie.
Wielu internautów zwracało uwagę, że opakowania z wizerunkami bóstw mogą wylądować w „śmietnikach, odpływach, rynsztokach” lub zostać zdeptane, co byłoby brakiem szacunku dla bogów i wiary hinduskiej.
Wraz ze wzrostem hinduskiego nacjonalizmu w Indiach pojawiła się zwiększona wrażliwość na przedstawianie wiary hinduskiej w sferze publicznej, a ostatnie oskarżenia o zranienie uczuć religijnych kierowane są pod adresem książek, filmów, programów telewizyjnych i reklam.
It is a honor to see our Odisha culture & lord jagannath, balabhadra & subhadra on ##KitKat but plz think once, whn some1 will eat 🍫 & will throw the wrapper into dustbins, drains, gutters & many will walk on it 😭. Jagannath family will be happy with it. @CMO_Odisha @PMOIndia pic.twitter.com/10xPKsdz5c
— Sanjeeb Kumar Shaw (@sanjeebshaw1) January 16, 2022
Nestlé wyjaśnia, że intencją było „świętowanie kultury Odishy za pomocą wzorów na opakowaniach przedstawiających „Pattachitrę”, formę sztuki, którą można jednoznacznie zidentyfikować dzięki jej żywym obrazom”.
„Chcieliśmy zachęcić ludzi do poznania sztuki i jej rzemieślników. Rozumiemy delikatność sprawy i żałujemy, że nieumyślnie zraniliśmy nastroje ludzi” – poinformowała firma w wydanym oświadczeniu.
To nie pierwszy raz, kiedy Nestlé znajduje się w ogniu krytyki z powodu marki KitKat. W zeszłym roku firma przeprosiła za opakowanie, na którym błędnie pokazano Park Narodowy Lamjao jako znajdujący się w stanie Meghalaya, a nie Manipur, i przedstawiało czerwoną pandę, gatunek nie występujący w parku.
Dołącz do dyskusji: Nestle wycofuje batony KitKat po oskarżeniach o obrazę uczuć religijnych